HTML

A támla nélküli szék

Amikor véget ért a rendszerváltás, és kialakult a Magyar Köztársaság közjogi rendszere, és Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz, akkor sokan, akik részt vettünk ebben a kalandban, nyugodtan hátradőltünk a székünkben. Most a földről látjuk csak tisztán, hogy nem volt támla. (Moderálási elv: Hörgő-morgó kisebbrendűségben szenvedő trollok repülnek. Csúnyán lehet beszélni, de a gyalázkodó repül. Ez a blog nem köpőcsésze. Aki a blogger személyét cinkeli, az nem azért repül, mert nem szívelem a kritikát, hanem azért, mert ez a blog a posztokról szól és nem az írójáról. )

Friss topikok

  • white999: @a nagy hohohorgász: Miből kellene nagyokos? Az analfabta cigányokat pénzért szavazni vivő kocsik ... (2022.04.04. 20:56) Az ellenzék Orbán szuszpenzora
  • ez a nevem senki: index.hu/belfold/2022/03/08/zavecz-orban-a-legnepszerubb-marki-zayt-a-szovetsegesei-is-elozik/ (2022.03.08. 18:08) Csikorgó szélpáva
  • tapló II.: Éljen dr. Orbán Viktor! (2021.04.20. 10:50) Cvikipuszi
  • mojoking77: @jozsef_4: Na és? Téged zavar, ha egy általad nem is ismert ember homoszexuális? Nem mondta még se... (2020.12.06. 11:23) Hitler, Gestapo, fedáksári
  • Belagar: Nézd, a szerzői joggal kapcsolatos problémák ismertek. Mondok egy életszerűt is: metálban utazó ko... (2019.04.17. 17:43) A nagy szellemi tulajdon humbug

Mondhatta volna szebben kis lovag!

2019.01.23. 10:55 Annyátok

Közcélú trágárság, avagy basszák meg a sarkantyújukat

Címkék: káromkodás nagyblanka bajszos fasz

 

   bajszisfasz.jpg

   Mimóza lelkű ítéletvégrehajtókban szakadt benn a szó, akadt fenn a hang. Háziállatlövő dicsőséges nagyurak kaptak idegrángást és kellett őket villanyozni, amikor a néma tartományból egy cérnavékony hang elég érthetően közölte, hogy méltóztassanak arcon baszni magukat. Mindenek előtt egy bizonyos a bajszos fasznak kéne ezt tennie, aki a köztársasági elnök címét bitorolja – javasolta Nagy Blanka, a tűzről pattant diáklány. Ebben az ajánlatban persze az is benne volt, hogy akárhol is történik az aktus, az csak az arcuk lehet, mert az már kitölti teljes lényüket.

   Lett is erre ribillió. Eltartott kisujjak bicsaklottak és estek a földre az állak mellé. Először kapkodtak pénz helyett levegő után a tisztességtelenségben megőszült politikusok, mondván, hogy azért mindennek van határa. A lincsmédia vérebjei szag híján légből kapott bukásra állásról és veszélyben lévő érettségiről deliráltak. Pedig csak az történt, ami ilyenkor szokott, hogy egy lány kimondta: a király szar szagú, ami már az új ruciján is átüt. Nagy Blanka érzékszervei még rendben vannak.

   Mindig érdeklődve olvastam, amikor egy-egy kritikus, vagy éppen bírósági verdikt valamilyen műről, megnyilvánulásról azt állította, hogy öncélúan trágár. Végre világossá vált a közcélú trágárság mibenléte.

Jó, de miért kell ilyen csúnyán? 

 

   Az indulatszavak használata nem meglepő módon az indulat kifejezését szolgálja. Nyomatékosítja, színesíti a közlendőt. Amikor Simicska Lajos közölte, hogy „Orbán egy geci!”, akkor kétségkívül indulatosan profanizálta a vezéristenséget. A legmegfelelőbb eszközt választotta, hogy bemutassa, nem csak mocskosul beszélnek egymás között, hanem mocskosul is gondolkodnak. Nem hogy nem különbek, hanem alávalóbbak az alattvalóiknál. Még hogy nem volt Simicskának atombombája?!

   A káromkodás, a pornográfia, a csúnya beszéd és a trágárság olyan szépséges eszköz is lehet hozzáértők szájában, amely egycsapásra átvág minden tekintélyen alapuló összecsomósodást. Szép példa erre dr. Réthy László (Lőwy Árpád) közkinccsé vált levele 1903-ból:

506/1903.

Tekintetes kultúrmérnöki hivatal
Pécsett.

Tegnapi póstával érkezett 1090/1903 sz. hivatalos okiratukra,
melyben azt kérdik, hogy a Nagy-Berki község
határában lelt régi sarkantyúval mi történjék?
hivatalos tisztelettel azt válaszolom, hogy
basszák meg az urak a sarkanytyújukat, mert
35 Reaumur höségben ilyen szarságokkal
nem foglalkozhatunk.

Budapest 1903 aug 18.

Teljes tisztelettel
lófasz a seggükbe
Dr. Réthy László

m.n.muz.érem és régiségosztályi
igazg.-helyettes.

A XIV ker. m.kir. Kulturmérnöki hivatalnak
Pécsett.”

 

   Fenti levél, amelyet tekintsünk eredetinek, mert cáfolata ezidáig nem érkezett, szép példája a közcélú káromkodásnak. Kielégíti mind a nyomatékosítás, mind a stiláris választékosság igényeit. Petőfi a Habsburgoknak imigyen üzent:

„Foglalod a kurvanyádat, 
De nem ám a mi hazánkat!... 
Hadat nekünk ők izennek, 
Kik egy nyúlra heten mennek. „

   Világos beszéd. Szép, közcélú káromkodás.

   Hadházy Ákos képviselő úr, arra a kormányzati intrikára, hogy ők migránsimportban utaznának azt találta mondani egy gyűlésen, hogy

„A lónak a faszát!”

Ezt a tömeg ütemesen skandálni kezdte. A „rabok tovább nem leszünk”, és a „lónak a faszát” ekvivalenciája közfelkiáltással nyert bizonyítást.

 

De miért idegesek a kiválasztottak?

 

   A káromkodva kommunikálás az ellenzék részéről pont ott üti az uborkafára felkapaszkodott hamvas lelkületű észosztókat, ahol az a legjobban fáj nekik. A kenetteljes lebegve-ragyogás ethoszát zúzza szét. Hogyan nyilatkoztathatna ki hitelesen bármit is az, akit bajszos szarnak/fasznak, vagy simán geciként röhög ki a hallgatóság egy része. Az ilyen alakok minél komolyabban veszik magukat, minél jobban megütköznek, annál nevetségesebbé válnak. Jól fel vannak bosszantva. Vagy ahogy maguk között mondhatják, fel vagyunk baszva.

Na, dőljünk hátra.

 

 

106 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tamlanelkuliszek.blog.hu/api/trackback/id/tr8814583662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almodhi 2019.01.23. 14:55:44

Ez jó lett, baszomalássan.

morph on deer 2019.01.24. 01:16:33

@almodhi:
Ráadásul igaz!
Népünk dicső vezére levakarhatatlanul összegeciződött, egy életre.
Most még képzeld hozzá, ahogy azt harsogja: “több tiszteletet..!” - gyönyörű!
Kiváncsi lennék, hogy most mennyire szivesen elegyedne a többi politikussal, és merne-e biztos lenni benne, hogy nem épp rajta röhögnek.

Mindenesetre pont megfelel az illiberális gyülekezet élére, ahhoz ugyanis pont megfelel a tekintélye!
:))

renaultfan 2019.01.24. 01:46:12

Arra azért őszintén kíváncsi lennék, Áder hogyan nézett tükörbemásnap reggel... Egyáltalán van tükre szerintetek?

renaultfan 2019.01.24. 01:47:36

Apropó,azt tudni hol a fideszkommandó? Vagy szabadnapjuk van?

Dzendör Sztadiz 2019.01.24. 05:22:02

Az O1G-zéstől kezdve a bajszos faxozáson át, Vajna halálhírére adott kommentekig a dolgok úgy állnak, hogy tényleg ócska prolik ezek az emberek.
Utána meg sápítozik az u.n. értelmiség, hogy hát a közbeszéd állapota, és egyre kevésbbé kultúráltan szólnak vissza.
Arról se feledkezzünk meg, hogy jól látszik az előre megírt forgatókönyv. A curvára erős kép, az ajtó lekunhalmizása, majd a térd nadrágon kívűlről bekötött térd. A felemáskorlátozó Hasházy. A földönfetrengő károgó madár. A sírva hazudó vadas nevű. Próbálják az Ukrajna2 színdarabot. Csak közben azt se tudják leírni, hogy sztrájk.

Dzendör Sztadiz 2019.01.24. 05:24:49

Ahhoz képest, hogy a poszter helyesli a durva megnyilvánulásokat a tüntetők részéről, az annál gyengébb kifejezéseket, valamint a tüntetőktől vett szavakat kigyomláltatja a kommentből. Igazi képmutató.

Hollohazi Hedwig 2019.01.24. 06:04:25

kib@szott csunyan beszeltek!

Hollohazi Hedwig 2019.01.24. 06:05:46

@Dzendör Sztadiz: te is visszamehetnel a polgariba helyesirast gyakorolni.....

jaegtoer 2019.01.24. 06:33:02

@Hollohazi Hedwig:

Midenki menjen vissza a kiscsoportba.

V. Vendetta 2019.01.24. 06:33:40

@renaultfan: A bajszos fasz morcosan nézett a tükrébe szokásához híven, mivel ott meglátta magát fasszal az orra helyén a szarral kenődött bajsza felett.

jaegtoer 2019.01.24. 06:34:39

@jaegtoer:
@Hollohazi Hedwig:
Azért 'Midenki, mert a 'Mindenkiben' én is benne lennék.

jaegtoer 2019.01.24. 06:36:15

@V. Vendetta:

Kegyed trágársága nem közcélú. Úgyhogy fizesse be utána az áfát.

V. Vendetta 2019.01.24. 06:36:49

@Hollohazi Hedwig: Inkább csúnyán beszélek, mint csuton kajánul vigyorogva, zsebrebaszott kézzel, szotyit okádva, düllesztett gyomorral lopok, csalok, hazudozok.

V. Vendetta 2019.01.24. 06:41:30

@V. Vendetta: ok@morph on deer: Meg azt hogy "mélyen tisztelt hölgyeim és uraim!". Közben meg a háta mögött nem győzi vakargatni az enyvet a tolvaj kezéről, meg kapargatni fogkefével a fost a hazudós nyelvéről.

nu pagagyí 2019.01.24. 06:51:28

A szar állagáról és szagáról biztosan lehetne esszét is írni (lásd. Filipov Gábor elemzése a hibrid rendszerről), de az túl hosszú lenne egy tüntetésen. A címzettek csak azt kapták, amit megérdemeltek, olyan formában amilyenné az ellopott közpénzekből kitömött médiájuk silányította a közbeszédet.

Hollohazi Hedwig 2019.01.24. 07:27:46

@jaegtoer: elvesztetted mar a kozpenz jellegedet?

V. Vendetta 2019.01.24. 07:44:41

@nu pagagyí: Az enyém mostanában valamitől igen büdös lett. Valószínűleg túl sokat foglalkozom a csuti hazudós pinocchiótörpvel, és a bűze átterjedt a bélrendszeremre.

midnightcoder2 2019.01.24. 07:46:06

Jobboldaliként én azt mondom amúgy, hogy a kiscsajjal alapvetõen nincs nagy baj. Aki 20 évesen nem forradalmár annak nincs szíve, aki 40 évesen is az, annak nincs esze. Az meg hogy tágár alapvetõen szintén nem az õ hibája. Szegény nyilván a Való Világon, a Mónika Show-n és más hasonló szarokon nõtt fel ami a médiából az emberekre ömlik. Ami igazán gáz az az, hogy ide jutott a társadalom. Ma a hazai "forradalmárok" már nem olyanokat skandálnak, hogy munkát kenyeret, vagy hogy világ proletárjai egyesüljenek, hanem azt hogy O1G. Ami azért elég gáz.

felucca02 2019.01.24. 07:58:43

@midnightcoder2: Tegyük hozzá az őszinteség kedvéért, hogy a sejtetés, miszerint csak a Valóvilágon csak a panelproli ócska kis ribancok nőnek fel, nem állja meg a helyét. Két pofára zabálja azt a jobboldali migráncsrettegő néni is a fatornyos falujában, meg a huszáregyenruhában cigányokat felrúgó gárdista is.

Tehát a romlás általános és minden politikai oldalt ugyanúgy érint, ez a közös osztó. Most, miután így kiejtettük az egyenletben a zavaró számok nagy részét, azt látjuk, hogy x = y, tehát megoldottuk a feladatot.

Figyelem, most nem minősítettem senkit, csak matematikai feladatot oldottam meg, rámutatva, hogy a ground zeron állunk.

És innen mindenki úgy beszél, ahogy akar.

axolotl77 2019.01.24. 08:00:20

Mivel még nem volt:

,,A zaporozsjei kozákok a török szultánnak!

Te - török sátán, az átkozott ördög testvére és rablótársa, magának Lucifernek titkára! Az ördögbe is, hát milyen lovag vagy te, ha csupasz seggel még egy sünt sem bírsz agyoncsapni? Az ördög kiszarja, a sereged meg felzabálja. Nem vagy te jó arra, hogy keresztény fiak éljenek alattad, a seregedtől nem félünk, földen és vizen megütközünk veled. Te babilóniai szakács, makedóniai kerékbetörő, jeruzsálemi serfőző, alekszandriai kecskebaszó, a Nagy és Kis Egyiptom disznópásztora, örmény disznó, tatár tegez, kamenyecki hóhér, podolszkiji gonosztevő, a világ és alvilág bohóca, magának a viperának unokája, és a faszunk görbülete. Te disznópofa, te kancasegg, te hentes kutyája, te kereszteletlen tökfej, hogy baszom azt anyádat. No, imgyen szóltak hozzád a zaporozsjeiek, te takony. Még a keresztények disznajait sem fogod te terelgetni. Most befejezzük, mivel a dátumot nem tudjuk, kalendáriumunk nincs, a Hold az égen (szójáték, mert hónapot is jelent a ,,meszjac"), az év az évkönyvben, a nap meg ugyanaz, mint nálatok. Ezért seggbe is csókolhatsz minket.

Aláírók: Iván Szirko ezredatamán és az egész zaporozsjei sereg."

szepipiktor 2019.01.24. 08:00:41

Elég sok ideje megy a gittrágás a történetről, láthatóan sokan rárepültek a témára egy kis ismertségért...
Ahogy a csaj is tudatosan tette a dolgot.
Csak az zavar, hogy most azok védik a csajt, azok vannak felháborodva a fideszesek rakcióin, akik hosszú ideje köpködik a fideszes emberekéket a hasonló stílusuk miatt.
Gondoljunk bele, az ellenzéki média hányszor figyelmeztette a riportalanyait egy-egy keményebb fogalmazásuk eseketén, hogy ezt nem illik meg hasonlók.
Most, hogy egy ifjúkommunista jellegű kiscsaj, aki láthatóan a politikai pályát választja, ezt nem tapasztalom.
Ez igazolja az ellenzéki oldal hiteltyelkenségét, a saját érdekük miatt elfogadják, támogatják az alpáriságot, a bunkóságot.
Mert ez megfelele a céljaiknak.
Ennyit a demokrácia hirdetéséről.
Ja és szülőként nem tudom mit tennék, ha az én gyekereim beszélnének (beszélnének? ÜVÖLTENÉNEK!) ordenáré stílusban a nyilvánosság előtt?
Mondjuk akkor sem, ha a megélhetési politikát választanák a valódi értékek helyett...

felucca02 2019.01.24. 08:04:47

@Dzendör Sztadiz: Az emberek tényleg ócska prolik, minden oldalon. Na jó, van 10 százalék, itt is, ott is, aki talán nem, de biztosan csak 3 százalékról merném állítani.

Ócska prolinak ócska beszéd kell, ezt viktor már tíz éve tudja, gyakorolja. Most az a baj, hogy az ellenzék felállt az értelmiségi belvárosi foteljéből és azt mondta, hogy basz, meg fasz. Tehát olyat, amit a suttyók is értenek.

Mivel a suttyók eddig nem értették, hogy miről van szó, most viszont igen, kicsit meg vannak zavarodva nagy közjogi méltóságukban.

Mondjuk, amin még én nagyon röhögök, ha meghallom, az a tisztelt ház. Szeretném, ha valaki egyértelműen kimondaná, hogy mekkora egy geciraktár az az elbaszott, undorítóan giccses, barokk kastély tömegébe oltott gótikus templom ott a Duna partján, ahol a legnagyobb maffiózók gyűlnek nap mint nap, basszameg!

szepipiktor 2019.01.24. 08:05:24

@midnightcoder2:
Egyetértek!
Mi is ilyenek voltunk!
Csak a mi időnkben ugye a szovjet bábállam és a kommunisták voltak a másik oldalon!
És akkor, akik politikai pályát keresték, a különbőző KISZ vezetők, a fiatal párttagok, nem üvöltöztek az utcán.
Ez a kiscsaj azonban szándékosan, tudatosan váasztotta ezt a retorikai stílus, hogy beindulhasson a politikai vonalon.
Azaz semmi őszinteség, semmi fiatalos indulat.
Csupán jól szervezett tett - és ezt el is ismerte.
A momentumos tanácsadói azt nem mondták azonban neki, hogy ezzel a stílussal ő ismeert lesz, de arra, hogy mit akart mondani, senki sem fog emlékezni.
Nekem ez a bajom a sztorivalés persze az ellenzéki hangadók sunyi, álszent reakciói.

felucca02 2019.01.24. 08:07:33

@szepipiktor: Jaj, ne moralizálj már annyit, megárt!

Persze, hogy a saját érdekemben elfogadok olyasmit, amit más érdekében nem!

Az ember így működik.

Te nem így működsz?

felucca02 2019.01.24. 08:09:26

@axolotl77: Ez a dolog a meszjaccal azért érthető, hiszen csillagászatilag szemlélve a hónap az egy holdnap (ennyi a Hold ciklusa az égboltozaton, ahogy a Napé 24 óra), nálunk is összekeverhető a neve.

felucca02 2019.01.24. 08:10:32

@szepipiktor: Miért, most is szovjet bábállam és kommunisták vannak a másik oldalon, nem értem, mi lenne a különbség?

gurigapapa 2019.01.24. 08:12:53

Sas József mondta egy humorista tehetségkutatón, hogy a trágárság nem helyettesíti a poént.

Én csak annyit tennék hozzá, hogy a mondanivalót sem.

V. Vendetta 2019.01.24. 08:16:43

@midnightcoder2: Ez a hasonlat sántít. Semmi köze a valósághoz annak, hogy a valóvilág, meg hasonló faszságokat néz valaki. Én például egy részt nem láttam, mégis kifejezetten rühellem a hazudós, tolvaj politikus jogásztolvajokat, és szívesen el is küldöm őket a halál faszára. Pusztán nevelés kérdése. Akit ugyanis becsületes életre neveltek, és hogy bátran mondja ki a véleményét, annak rögtön kinyílik a bicska a zsebében, ha a csutihoz hasonló sunyi, csaló öltönyös gazember bűnözőt lát.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 08:20:08

A különböző nyelvek káromkodáskultúrájának vizsgálata a nyelvészeti tudomány egyik leghétköznapibbnak számító ága: gyakorlatilag azóta létezik, amióta a nyelvészet maga.

A nem öncélú, tehát nem puszta helykitöltésnek vagy nem egy adott közeg szociokulturális, szellemi mélyrepülését illusztráló káromkodásnak (amely egyébként szintén nagyon gazdag, ízes olykor, és jól kutatható) mindig helye, ideje, célja és ereje van: az ilyen, intelligensen alkalmazott káromkodást ősidők óta alkalmazzák írók, publicisták, újságírók, szerkesztők, művészek, televiziós műsorvezetők, politikusok,(államelnökök, miniszterelnökök is) üzletemberek...vagy bárki, bárhol a hétköznapi életben.

Az amerikai politikai életben nem számít annyira különösnek egy-egy fuck elhintése, a politikai show- televiziózásban pedig szinte rutinnak számít.

A humor, a vicc, az anekdoták egy része kifejezetten káromkodásra épít minden kultúrában.

A magyar politika elmúlt 30 évében is sűrűn alkalmazták, legfeljebb a kor változása miatt ma ez erőteljesebb formát vagy nagyobb nyilvánosságot kap. Azzal sincsen semmi gond önmagában, -nekem soha nem volt vele gondom, sőt- hogy Bayer Zsolt adott esetben végigkáromkodja a cikkeit, blogbejegyzéseit, műsorait: tegye, nagyon helyes. Joga van hozzá, és ha az a káromkodás ül, akkor alkalmazni is kell, mert e nélkül talán elveszne a poén, a lényeg, az erő. Ez egy stílu, az övé. Majd elszámol vele önmagának, másoknak, ellenfeleinek, bárkinek.

A problémát a szemforgató, álszent,hazug kettős mérce jelenti, és e tekintetben egyik politikai oldalnak sem kell jótanácsért fordulnia a másikhoz, mert mindegyik ugyanolyan gusztustalanul alkalmazza: más szemében a szálkát is, ugye. Amilyen az adjon Isten, olyan lesz a fogadj Isten. Ez az érzelmileg instabil kislány is pontosan olyan ruhát ölt magára egy nyilvános politikai rendezvényen, amilyet akar, -életkor szempontjából felnőttnek számít,eleve joga van hozzá, és az érzelmi része még értető és elfogadható is- és ha nem akadt senki a környezetében, aki előtte felhívta volna a figyelmét ennek a megnyilvánulásnak a vélt/valós kontraproduktív jellegére, vagy a NER szennymédiától érkező várható következményekre, akkor tudomásul kell venni, hogy egy szarviharban mindenki szaros lesz. Ez egy ilyen ország, 2019-ben.

Vállalja, viselje, harcoljon, vágjon vissza...vagy keressen más utat a véleménye eljuttatásához.

Sir Galahad 2019.01.24. 08:21:25

De unalmas már ennek a szerencsétlen trágár kislánynak a mosdatása! Inkább tegyunk fel egy érdekesebb kérdést. Ha rendben van, ahogy Blanka szájából ömlött a fos, és meg kell érte tapsolni, akkor a lyukas zoknis Hadházy mivégre perelte egy hasonlóért Bayer Zsoltot? És hogy lehet, hogy még nyert is?

V. Vendetta 2019.01.24. 08:28:56

@Sir Galahad: Nincs rendben hogy ömlik a fos, de kölcsönkenyér visszajár. Ne csodálkozzon a barom, ha azt kapja vissza, amit ad!

V. Vendetta 2019.01.24. 08:37:11

@gurigapapa: A trágárságban nem is kell a mondanivalót keresni, pusztán feszültséglevezető szerepe van, amikor már az elnyomás ellen tehetetlennek érzi magát valaki. Azon lehet inkább filozofálni, hogy valaki miért jut el idáig, hogy nyílvánosan ilyet tegyen, mi az oka annak, hogy valakiket ennyire gyűlölnek. Magába szállhat a trágárság címzettje, amíg nem késő, mert a következő lépcsőfok már nem csak szavak lesznek.

V. Vendetta 2019.01.24. 08:43:09

@felucca02: Hát az elég szomorú, hogy amit megengedsz magadnak azt másnak nem. Vagyis te lophatsz, hazudhatsz, más meg nem, mi? Elég súlyos neveltetési problémád van, és elmaradott feudális szintű a gondolkodásod. De ez nem is lenne baj, ha a hozzád hasonló gondolkodásúak nem lennének 2 millióan, és a csuti zsebführer sem osztaná a nézeteid.

midnightcoder2 2019.01.24. 08:43:41

@V. Vendetta: Az alapvetõ probléma nem is ezzel van - bár az IQ valahol ott kezdõdik amikor valaki átlátja, hogy nem csak az egyik oldal a tolvaj, Pl. volt itt egy gengszterváltás is. De mint mondtam, 20 évesen legyen is forradalmár, 18 évesen pedig pláne belefér a dolog. A kínos az sokkal inkább a stílus. Egy kivénhedt ex-komcsi újságírótól is elég gáz ez, az viszont hogy egy 18 éves gimnazista lány használja ezeket a szavakat nyilvánosan, nos ez nem a lányt minõsíti hanem a társadalmat és fõleg a médiát amiben felnõtt. Viszont a társadalom egalizálásában érdekeltek tapsikolhatnak: sikerült végre a putricigányok és a végzõs gimnazisták stílusát egy szintre hozni. Apróbb szépséghiba, hogy a dolog nem az elõbbiek felemelésével történt meg...

8CyB4 2019.01.24. 08:50:21

@felucca02: Uh, ritkan latni amikor valaki ennyire oszinten, nyiltan elismeri hogy egy gerinctelen, erdek-patkany aki ket kocka csokiert barmit es barkit leszop:(

Sir Galahad 2019.01.24. 08:51:49

@V. Vendetta: Akkor tehát Blankából is ki kellene perelni pár százezret?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 08:58:31

@zord íjász: A stilu, az stílus akart lenne, a többi elütést majd kibogarászod magad, de illusztrációnak (megelőztél, @axolotl77: igazi klasszikus) álljon itt néhány ismertebb személy, aki a káromkodást/trágárkodást magas szinten űzte: Villon, Boccaccio, Csokonai...

És egy kis segítség lenne az álszenteknek, az a cikk, amely arról szól, mennyire nincs gond a káromkodással, de vicces módon a blog letiltja :-))) ezen beszartam a röhögéstől, mindegy, megmarad nekem a tudás...meg annak, aki majd kikeresi.

De ez is nagyon jó, mert valójában egy ízes és ravasz káromkodás, ha valaki nem olvasta volna...bár kétlem:

orulunkvincent.blog.hu/2019/01/16/szechenyi_istvan_levele_palkovics_laszlonak

ulpius66 2019.01.24. 09:07:44

Szerintem meg a Bianka szülei és tanárai a hibásak!

Ilyen gyermeket neveltek.....már érettségi előtt ilyen mocskos szájú!

Igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy csökken a tanítás színvonala, itt az élő példa a Bianka!
Ilyeneket bocsát ki ma egy gimnázium.....milyen lehet a szakközép színvonala???????

Gondolom valami bölcsész szakra fog jelentkezni...oda biztos fel is veszik!

ulpius66 2019.01.24. 09:08:58

Valami nagy ember mondta anno:

"A stílus maga az ember!"

Populista Pista 2019.01.24. 09:11:04

Trágárág és káromkodás eszköze lehet a mondanivaló kifejtésének, a magyar nyelv nagyon gazdag ilyen tekintetben. A gáz az, amikor mondanivaló helyett használják, tehát egyfajta pótlék a szellemi űr kitöltésére. Mint amikor hülyegyerekek ismételgetik százszor a bazmeg bazmeg szöveget mert nem képesek egy ép mondatot összerakni.

A másik gond az, hogy a káromkodásnak is van stílusa, jelentése, ezért a megválasztása sokat elárul a használójáról. Csak szólok, nincs olyan magyar káromkodás hogy valaki bassza pofán magát. A bajszos fasz meg ott sántít hogy nem derül ki hogy Áderre vagy Kövérre gondolt. Szerintem Kövérre, de legtöbben és a poszter a kép alapján szintén Áderre vonatkoztatja.

A kiscsajnak láthatólag nem sok fogalma van az egészről, pont ezért válhatott az egész mozgolódás jelképévé. Annyit sikerült elmondania, hogy roppant nagyon felizgatott vagyok. Ilyenkor még köpni is szoktak egyet, de nem akarok tippeket adni.

Cycmen 2019.01.24. 09:13:05

@felucca02: @felucca02:" Persze, hogy a saját érdekemben elfogadok olyasmit, amit más érdekében nem!

Az ember így működik.

Te nem így működsz?"

Jellem kérdése. Ha a saját értékrendedet pont magadra nem tartod érvényesnek az elég gáz! Amúgy ez pont egy jellemző lippsi viselkedés.

V. Vendetta 2019.01.24. 09:14:52

@midnightcoder2: Szerintem meg az IQ valahol ott kezdõdik amikor valaki átlátja, hogy nem ugyanaz biciklit lopni és bankot rabolni. Ne hasonlítgassuk már a biciklitolvajt a bankrablóhoz, pár millió nokiás dobozokat, milliárdos erőművekhez. Korábban nem lett senkinek a haverja pár év alatt az ország leggazdagabb embere pusztán állami megrendelésekből, és senkinek nem lett az egész pereputtya milliárdos. Ami ma itt folyik az a nemzet kirablása.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 09:16:08

@ulpius66:
1. Már az is egy filozófiai kérdés, hogy ez a közkedvelt megállapítás igaz-e egyáltalán, de az tény, hogy ezt általában akkor szokták elsütni egy Bármilyen Témájú Vita során, ha valaki képtelen a másik érveire érdemben reagálni, s ilyenkor menekülőutat keres a vereség elől. A személyeskedés egy bevált formája.
2. Szidod a Zsoltot? Ejnye, ejnye.

V. Vendetta 2019.01.24. 09:18:38

@midnightcoder2: Habár a lopás az lopás az tény, de a btk is más büntetést szab a nagyobb értékben elkövetett, visszaeső tolvajokra. A mostani bűnözőkkel sem lesz ez másképp, mert a társadalom megfelelő iq-val rendelkező többsége nem felejt.

ulpius66 2019.01.24. 09:21:41

@zord íjász:

Zöld Íjász!

Van egy olyan mondás is, hogy
"Amit szabad Jupiternek, azt nem szabad egy kisökörnek!"

ulpius66 2019.01.24. 09:23:01

Kedves Zöld Íjász!

Egyebekben meg, szerintem a Zsóti és a Bianka egyszinten vannak!
(nem tudom ez melyiküknek nagyobb sértés?)

Kedves Zöld Íjász!

Úgyhogy amiket eddig a Zsótiról írtál, nyugodtan leírhatod a Biankáról is......

Populista Pista 2019.01.24. 09:24:13

@V. Vendetta:
Annak van igaza, akinek nagyobb a pofája?

Vannak helyzetek amikor tényleg így működik a dolog, de azért inkább ne írjuk bele a KRESZbe hogy akinek nahyobb a kocsija az leszoríthatja a többit.

Orbán veje 2019.01.24. 09:28:16

@Cycmen: Jól mondod haver! Az értékrend nagyon fontos.

Orbánnak például 10 is van belőle. A kisz titkári értékrendtől kezdve a nemzeti radikálisig harsogott ő már minden értékrendet.
Olyan sok az értékrendje, hogy bármit képes hazudni a magyaroknak. Meg annak az ellenkezőjét is. Nincs még egy ilyen politikus az Eu-ban!

Ez van akkor ha Jóisten kétmillió félnótás hülyét egy helyre zsúfol ahelyett, hogy egyenletesen osztotta volna el a világban.

felucca02 2019.01.24. 09:28:45

@V. Vendetta: Ó, én csak próbáltam őszinte lenni, aztán vihart arattam, úgy látszik, az itt kommentelők mindegyike jellemlovag.

Rám viszont nem áll ez, sok hibám van, más szemében a szálkát is észreveszem, magaméban a gerendát sem, kettős mércét alkalmazok, nèha hazudok, rosszat kívánok felebarátomnak, ha undorító féregnek tartom, sőt, néhanapján még a nőjét is elveszem és kárörvendően gondolok arra, hogy mit sem sejt.

Viszont ezentúl akkor sűrűbben járok ide tanulni, ha itt ilyen kiváló az állomány, és ez minden bizonnyal a nenzetthy érzelmű polgári jobboldal itteni reprezentánsainsk köszönhető, akik éberen őrködnek megtévedt, lippsi embertársaik lelkiüdve felett is, ha már ők maguk elmerültek a gecizésben.

Populista Pista 2019.01.24. 09:33:33

@V. Vendetta:
Szeretjük a kapitalizmust, de utáljuk a kapitalistákat. Mindaddig, amíg nem mi vagyunk a kapitalisták.

Szeretjük a demokráciát, de utáljuk a demokratikusan megválasztott kormányt. Mindaddig, amíg nem mi ülünk a bársonyszékbe.

Csak segítettem nektek összefoglalni a mondanivalót.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 09:38:19

@ulpius66: Azt azért nagyon remélem, hogy nem fogod nekem beidézni a teljes magyar és nemzetközi Közmondások és Népi bölcsességek-et, de minden bántás nélkül, azt megkérdezhetem, hogy az általad bedobott idézet

1. Hogy jött ide?
2. Egy európai, civilizált, demokratikus, Európai Unió tagjaként bejegyzett tagállamban, amelyben a szólás-és véleménynyilvánítás szabadsága a vonatkozó jogkereteken belül minden magyar állampolgárnak egyformán adott alapjog, mégis ki lenne a példádban a "Jupiter" és ki a "kisökör"? Vitéz Orgoványi és Nemes Szabadszájú Bayer Zsolt a Jupiter, akinek ez megengedett, míg Rőthajú Alpária Blanka, (név-copyright by én) csak egy gimnazista kisökör, a te megítélésed szerint? Jól értem? Szólj, ha tévedtem.

ulpius66 2019.01.24. 09:38:27

@Populista Pista:

Igazad van!

Lám e blogban is működik a DEMOKRÁCIA!

A blogíró és a BiaNka trágársága rendben van, a kommentelőknek viszont TILOS A TRÁGÁR SZÖVEG!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 09:39:23

@ulpius66: Zord íjász, ha kérhetem. :-) A találat legyen pontos, ha már virtuálisan íjászkodunk.

ulpius66 2019.01.24. 09:41:43

@zord íjász:

Zöld Íjász!

Jól értetted!

"Szabatosságot ne keverd a szabadossággal!"

ulpius66 2019.01.24. 09:43:35

@zord íjász:

OK.

Mostantól: "zördidok" leszel.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 09:44:07

@ulpius66: "Úgyhogy amiket eddig a Zsótiról írtál, nyugodtan leírhatod a Biankáról is......"

Nem tudom feltűnt-e neked, hogy pontosan ezt tettem. Egyáltalán nem hegyeztem ezt ki az Ötös Számú Párttagkönyves NER-ökölre. Általában beszéltem a káromkodásról és a kettős mércéről. Ha nem tűnt fel, akkor tűnjön fel végre.

Orbán veje 2019.01.24. 09:47:12

@Populista Pista:

Haver! Énszerintem a magyar kormányt, nem deomokratikusan választották meg. Demokráciában ugyanis a választási rendszert nem egy párt alakítja ki. Mi lenne ezért, ha a hazugságaidat inkább az origón terjesztenéd, ott úgysem tűnik fel senkinek.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 09:49:17

@ulpius66: "Szabatosságot ne keverd a szabadossággal!" és a "Amit szabad Jupiternek, azt nem szabad egy kisökörnek!" közmondásoknak semmi közük egymáshoz. Teljesen más az értelmük és a jelentéstartományuk.

Most trollkodsz? Vagy te magad sem érted, amit írsz? Mert én nem értem mire akarsz kilyukadni, válaszolni meg nem válaszoltál a kérdésemre. Ha trollkodsz, akkor rendben van, az a bloggertárs hatásköre, majd ő dönt.

ulpius66 2019.01.24. 09:55:39

@Orbán veje:

Akkor ugye az sem lenne demokratikus kormány, ha a jelenlegi választási törvény alapján az ellenzék nyerne?

Vagy az ellenzéki egyéni jelölteket is antidemokratikusan választották?

Annyátok 2019.01.24. 09:58:52

@zord íjász: Ok, repült. "Moderálási elv: Hörgő-morgó kisebbrendűségben szenvedő trollok repülnek."

BiG74 Bodri 2019.01.24. 10:00:54

@Annyátok:
Bocsánat, de a kommentjeim azért nem jelentek meg, mert némi vulgaritást tartalmaztak?
Ha igen, akkor elnézést kérek!

midnightcoder2 2019.01.24. 10:02:16

@V. Vendetta: 86-ban itt még a polgárok saját lakásán és a saját szocialista autóján kívül max. egy-két butik vagy balatoni palacsintasütõ bódé volt magántulajdonban, minden más állami tulajdon volt. 98-re ennek nagy része megtalálta kis gazdáját, addigra az állami tulajdon aránya alacsonyabb lett mint a franciáknál. Miközben az átlagos életszínvonal is nagyot zuhant, az államadósság is megnõtt, és a hazai gazdaság sem épült ki. Egy-két cég túlélte, plusz lett egy rakás zöldmezõs multi beruházás, plusz néhány hazai kényszervállalkozás a MÉH-telep elõl megmentett szoci gépekkel. És kb. hasonló a helyzet ma is, a GDP nagy részét a multik termelik, a maradékot pedig az azokat kiszolgáló cégek.

Nyilván csak egy biciklire valót loptak el abban az idõszakban, és nyilván csak a százezer forint a károkozás amikor a Gipsz Jakabka kapott százezer forintot azért amiért féláron eladta a százmilliós üzemet az utána azt bezáró konkurens cégnek...

felucca02 2019.01.24. 10:03:48

@ulpius66: Még egy kérdést sem tudsz értelmesen feltenni, úgy, hogy az a probléma veleje felé irányuljon.

A probléma nem az, hogy melyik kormányt választják meg. A probléma az, hogy a megválasztott kormány vajon elég széles szeletét képviseli-e a választóknak? Képes-e a választási rendszer arra, hogy a minél nagyobb szeletnek kedvezzen?

Továbnbi probléma, ha egy akárhogyan megválasztott kormány ténykedésének túlnyiomó része arra irányul, hogy hatalomban maradjon, illetve, hogy az ellenfelét ellehetetlenítse. Ez ugyanis nem kormányzás, ez kampány.

A kormányzás ezen túl van.

De kérdésedre válaszolva: ha egy önmagát baloldalinak nevező kormány a választók kétharmadát kirekesztő politizálást folytatna, ugyanúgy zavarnám el a halál faszába.

nemecsekerno_007 2019.01.24. 10:04:28

Ezek a forradalmárok eddig otthon ültek a kanapén, csorgott a nyáluk, hörögtek. Most meg kijöttek a folyosóra és megharapták a postást...

Annyátok 2019.01.24. 10:06:11

@BiG74 Bodri: A komment-automatika kiszűr bizonyos szavakat. Tapasztalatom szerint a cca. ötven szóból álló gyűjtemény komolyan lebénítja a troll hadat. Sajnos ennél a posztban érthető lenne a trágár szavak engedélyezése, ám a lustaságom ezt felülírta. Nyelvünk gyönyörű és választékban sem szűkölködik, úgyhogy szerintem megoldható alternatív káromkodással a posztolás.

nu pagagyí 2019.01.24. 10:08:06

@ulpius66: Szerintem őszinte volt, azt mondja amit gondol, nem csomagolgatja. A szülei tehát nyilván jó példát mutattak. Az iskolában viszont már nem vagyok biztos, amely szükségét látta, hogy megnyilatkozzon egy diákjuk véleménynyilvánítása kapcsán, mosakodási szándékkal. Nyilván az iskola igazgatója (valamilyen klikkelt csinovnyik) esett pánikba, hogy egy alattvalója mondani merészelt valami NERtelent. Na, ezért szar élni ebben az orbáni világban, a rendszer és végterméke, a korrupt és gonosz hatalom és a nyáladzó, szolgalelkű szaralakok miatt. Felesleges egy rossz és visszataszító rendszert részenként vizsgálgatni, szar az egész. Erről szolt a hölgy, a maga módján.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 10:15:27

@BiG74 Bodri: :-) Te is fiam, Brutus? Ahogy elnézem nem vagy együl ezzel a problémával, bár mondjuk az meglepne, mert -nagyon helyesen- ez is átment, @almodhi: @morph on deer: @axolotl77: viszont nekem egy index cikk linkje miatt kellett újraírnom a kommentemet, így kétség kívül van valami apróbb zavar a blogbeállításban, hogy milyen kifejezéseket tilt le és mikor.

@Annyátok: éber vagy, és van is egy kis lelkiismeretfurdalásom, én nem akartam kirúgatni a kommentelőtársat, csak azt szerettem volna, ha megpróbál érdemben is reagálni. :-) De ez a te szellemi terméked, takaríts kedved szerint benne, és azt hiszem ez a helyes eljárás, azokkal a blogokkal szemben, ahol féktelen a tombolás, a pártpropaganda és a téboly.

Szigorú hely ez, ezek szerint, bár a Vincentnél nincs szigorúbb semmi. :-)

V. Vendetta 2019.01.24. 10:16:02

@midnightcoder2: Azok csak morzsák voltak, ez tisztán látszik. Csak meg kell nézni az akkoriak hol vannak a gazdagsági listán, meg a mostaniak, lőrinckével (alias orbánc viktor) az élen, akinek a gazdagodásához képest még zuckenberg is bakfitty. Pedig zuckenberg kitalált valamit, lőrincke viktor meg csak gázt fingott. Abban az országban, ahol 8 általánost végzett nyelvfingógépek lehetnek az ország leggazdagabb emberei, ott valami nagyon nem stimmel.

felucca02 2019.01.24. 10:17:26

@nu pagagyí: Támogatlak! Már eleve az, hogy ez téma lehetett, bizonyítja, hogy a nerjobbágyokat semmi más nem érdekli, mint a saját sérthetetlenségük?

Kit a pöcsömet érdekelné Dániában, hogy egy tüntetésen ki milyen szóval illeti a közt.elnököt?

Pláne, hogy utána Thomas Svendersen kormányzati megbízott a saját műsorában nevezné akárhogy a tüntetőt! Akár panelprolinak, mivel köztudomásúlag a panelházaink nagy része Dániából származik, Larsen-Nielsen-rendszerű:)

axolotl77 2019.01.24. 10:17:27

@zord íjász: Ezt a linket nagyon köszönöm! Elsőre le sem esett, hogy ez mai kreálmány. Csak másodjára ütötte meg a szememet, hogy ez a Palkovics a "mi Palkovicsunk". (Hogy a ragya pettyezné ki!)

BiG74 Bodri 2019.01.24. 10:24:24

@Annyátok:
Szó se róla, én használtam (volna) nyomdafestéket nem tűrő szavakat. Viszont, most meg már kirúgtad a trollt, minek?

Blankáról meg idővel kiderül, hogy közcélú trágár, vagy így szocializálódott. Zsótiról már kiderült, hogy a fejlődése csúszott félre, alapból ilyen. De a fityiszeseknek ő tökéletesen megfelel.

Annyátok 2019.01.24. 10:28:28

@BiG74 Bodri: Mentálhigiénés okokból. Közérzet javító intézkedés. Nem troll volt, csak ajtót tévesztett. Szerkesztői szabadság.

V. Vendetta 2019.01.24. 10:33:12

@midnightcoder2: De nem is értem ezt az összehasonlítgatást? Azok, akik akkor voltak megbuktak 2010-ben. Méghozzá jó nagyon el lettek zavarva, azt sem tudjuk hol vannak(Suchmann Megyesi és társai) . De van aki már rég meghalt (horn és társai) Viszont akik a 90-es években is a parlamentben verték a faszukat, és nem tettek semmit az álalad leírtak megakadályozására most magasabb fokozatra kapcsoltak(orbán, szájer, áder, deutsch, lezsák, semjén) és jelenleg is ott vannak a parlamentben és folytatják a lopást. Nem értem miről beszélsz? Hol volt még Szél, Hadházy, Kunhalmi, Vona és társaik abban az időben? Szóval a jelenlegi ellenzéket azonosítani az akkorival, egyszerűen baromság. Semelyiküknek sincs semmilyen vagyona, talán egyedül gyurcsány a kivétel. Kisöreg, eltelt 10 év, ha nem vetted észre, azért évtizedekig visszafele mutogatni nem vall valami éles iq-ra. A fiatal demokraták közben vén fasiszta, kleptokrata tolvajokká váltak.

V. Vendetta 2019.01.24. 10:36:25

@BiG74 Bodri: Blanka egy senki, zsótika pedig egy lovagkereszttel kitüntetett, milliós fizetésekkel elismert közéleti személyiség. Ennek alapján lehet mérlegelni.

V. Vendetta 2019.01.24. 10:43:22

@ulpius66: A jelenlegi választási rendszerben biztos nem nyer soha az ellenzék. De ha, esetleg valamilyen csoda folytán nyerne, kormányozni akkor sem tudna, mivel mindenhol geciseggnyalók ülnek, akik kézzel lábbal akadályoznák a munkájukat.

felucca02 2019.01.24. 10:55:26

@V. Vendetta: Kérdés, hogy a seggnyalósság tárgykörébe tartozó szélkakasság okán ezek a seggnyalók nem válnak-e rögtön lelkes kiszolgálóvá. A seggnyalók nem szeretnek vesztes oldalon állni, ezért seggnyalók.

káposzta 2019.01.24. 11:07:39

@felucca02:
:D Felröhögtem a geciraktár szón :D

jajdehülyevagyok 2019.01.24. 11:13:40

A trágárság kultúra kérdése. A proletár arról ismerszik meg, hogy állandóan felháborodott, trágárul ordibál, s a problémát mindenki másban látja. Erre láttunk néhány elszomorító példát a közelmúltban.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 11:15:05

@Sir Galahad: "... a lyukas zoknis Hadházy mivégre perelte egy hasonlóért Bayer Zsoltot? És hogy lehet, hogy még nyert is?"

1. Magyarországon csak annak van joga perelni, akinek nem lyukas a zoknija?
2. Elképzelhető, hogy van egy új szabályozás, miszerint a lyukas zoknis felperesek pozitív diszkrimináió alá esnek a bíróságon. Bemegy az ember a bíróságra, leveszi a cipőit, megmutatja a zokniját a bírónak. Akinek a zokniján több lyuk van, az nyeri a pert. Ha jól emlékszem Einstein és Faludy György soha nem hordott zoknit, ők minden pert megnyertek volna talán. Még Hadházyval szemben is.
3. Nem hiszel a demokratikus jogállamban, a NER elfogulatlan és független igazságszolgáltatásában, a bírói szabadságban és a jogszabályok egyértelműségében? Ejnye, ejnye.

BiG74 Bodri 2019.01.24. 11:15:21

@V. Vendetta:
Speciel ezek alapján (is) mérlegelek.
Roppant szánalmas a fidesznyikek szenvedése, hogy egy fiatal, politikát még közösségi életnek tekintő, fizetetlen ( tudom soros) csajszit elássanak. Közben egy aljasul mocskolódó, csapkodó emberformát, aki ezer helyen megnyilvánulhat és ezért komoly pénzt kap, aki ezen rendszer felé csak annyi kritikát tud megfogalmazni, hogy miért nem lövet már a tüntetők közé, pedig dicsőít. Viszont okként nem a politikai táborfoglalást hozta fel, hanem az oldalukon láthatóan értelmezhetetlen erkölcsiséget, jó modort.

V. Vendetta 2019.01.24. 11:17:28

@felucca02: Nem. Ezek csak egy segget nyalnak. Gecisegget. Meg ugyebár ezek a seggnyalók megszedték magukat gecibankóval. Ha a geci nem menekül el putyin egyik dácsájába, vagy nem lesz bebaszva egy börtönbe, akkor tovább folytatja a nemzetre káros megosztó munkáját, a háttérből is madzagon fogja rángatni a seggnyalóit, ahogy 2010 előtt tette. Diktatúrákat amúgysem demokratikusan szoktak leváltani.

V. Vendetta 2019.01.24. 11:17:28

@felucca02: Nem. Ezek csak egy segget nyalnak. Gecisegget. Meg ugyebár ezek a seggnyalók megszedték magukat gecibankóval. Ha a geci nem menekül el putyin egyik dácsájába, vagy nem lesz bebaszva egy börtönbe, akkor tovább folytatja a nemzetre káros megosztó munkáját, a háttérből is madzagon fogja rángatni a seggnyalóit, ahogy 2010 előtt tette. Diktatúrákat amúgysem demokratikusan szoktak leváltani.

felucca02 2019.01.24. 11:22:49

@jajdehülyevagyok: Jaj, magas labda! Másban látja a problémát? Nem mondod!
A kormánypropaganda miben látja a problémát? A mindent átszövő korrupcióban, a járadékvadászatban, vagy sorosban, brüsszelben?
Ehhez képest hagy lássam már kicsit másban a problémát, jó?
Kösz!

V. Vendetta 2019.01.24. 11:26:23

@V. Vendetta: De lehet még a börtönből is szervezkedni fog, mint a maffiavezérek általában. Vagy putyin dácsájában is a visszatérésének forgatókönyveit fogja tervezgetni mint Napoleon. Az autokrata, kleptokrata, fasiszta diktátorok már csak ilyenek. Ezt ha nem viszi el az érelmeszesedés vagy a bélrák idejekorán, mint Chavezt, akkor matuzsálem koráig a nemzet nyakán fog élősködni, mint Castro.

BiG74 Bodri 2019.01.24. 11:27:07

@jajdehülyevagyok:
A proletár az is, akit meg lehet annyira hülyíteni, hogy saját magyar honfitársára rendőrt hívjon egy fejkendő miatt, mert migrincs? A proletár az akivel a vizitdíjat leszavaztatták, de most nem veszi észre, hogy hiába üvöltözik a sürgősségin, normális ellátást a szépen terjeszkedő magán egészségügyben kaphat, jó pénzért. Igaz ott sorosozik, meg migráncsozik, meg brüsszelezik. Azt se fogja fel, hogy jó eséllyel az sbo-ra menet elment egy olyan tábla mellett is, melyen szerepel mennyit adott az EU az osztály létrehozásához.
A proli az, aki semmit nem ért a világból, de 10000 Ft bözsi utalvánnyal, meg 4 mázsa tűzifával már keresztes háborúba is elvihető?
A proli az akiből egyre inkább névtelen nulla válik az ő adóikból milliárdossá válló mészárosok, tiborcok és egyéb nerlovagok mellett?
A proli az aki megválasztja a fityiszt?

felucca02 2019.01.24. 11:30:13

@BiG74 Bodri: Igen, ez a proli, tökéletes látlelet, le a kalappal!
Most viszont az fog jönni, hogy inkább ezek, mint azok, akik elkúrták. Asszem, ez áll ilyen esetre az utasításban.

V. Vendetta 2019.01.24. 11:32:20

@felucca02: Nálunk nincsenek Thomas Svendersenek, viszont van egy gránitpöcsű orbán álnevű Andersenünk.

Zubeida 2019.01.24. 11:38:38

@midnightcoder2: Esetleg Bayer Zsolt publicisztikái ihlették.

Sir Galahad 2019.01.24. 11:40:28

@zord íjász: Látom, az irónia nem a barátod. Nem baj.

Engem nem az igazságszolgáltatás ítélete zavar - nem vagyok jogász, nem tudok róla szakmailag megalapozott véleményt mondani. A kettős mérce zavar. Hogy amikor egy ellenzéki diáklány trágárkodik nagy nyilvánosság előtt, őt piedesztálra emelik és ünneplik, amikor meg egy kormánypárti publicista, akkor őt ugyanezért beperlik.

felucca02 2019.01.24. 11:54:51

@Sir Galahad: Indulj ki az alaphelyzetükből: kinek van több félnivalója, mikor trágárkodik?
A diáklányka, akit kirúghatnak az isiből, neadjisten megverhetik a sötét utcán, vagy a saját tévéműsorral rendelkező ötös számú párttagkönyv tulajdonosának, aki szűrt, saját közönség előtt, biztos siker reményében trágárkodik?

jaegtoer 2019.01.24. 12:14:28

@Hollohazi Hedwig:

Jelentem, nem volt érkezésem közpénz jellegemet elveszteni, mert nekem csak magánypénz jellegem van jégbe fagyva.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 12:15:50

@Sir Galahad: :-)

Hogy nekem barátom-e az irónia annak taglalásától most eltekintenék, de a kommentedben pörgő magaslabda lecsapása viszont kihagyhatatlan, és kétlem, hogy akad bárki az olvasók között, aki ezt ne vette volna észre.

Fordítsuk tehát meg azt, amit mondtál.

Amikor egy kormánypárti publicista trágárkodik nagy nyilvánosság előtt, őt piedesztálra emelik és ünneplik, (a munkásságáért kitüntetett, vállon veregetett, folyamatosan futtatott, egymillió kommentben az egekig magasztalt Jól megadtad a mocskos bolsiknak, Zsolti! likehegyekkel jutalmazott stb. ne kelljen részleteznem Kormánykedvence Néphangja Zsoltot) amikor egy senki-semmi- gimnazista ellenzéki (?) diáklány trágárkodik, akkor a teljes NER-szennymédia meghurcolja a sárban és a tv stúdiókban köpködik őt ugyanezért.

Ez így hogyan hangzana? Ha zavar a kettős mérce, ezt is írhattad volna. Téged azonban csak akkor zavar a kettős mérce, ha a szarvihar eléri a szívednek kedves tábort, vagy annak képviselőjét, és a lyukas zoknisok felmossák vele a padlót...vicces módon, pl. éppen a törvény segítségével is.

Sajnos a kettős mérce nem tűri a kettős mércét.

Ha igaz az egyik, igaz lesz a másik is. Egyiknek se kell örülni, vagy akár örölni is lehet neki, de a lényeg az, hogy mindkettőt el kell fogadni. Ezért nehéz dolog az igazi, szabadelvű liberalizmus/liberális gondolkodás (nem, nem az a szar álliberális mentalitás, amit itt annak neveznek, ahhoz ennek semmi köze), de éppen ezért felemelő is annak, aki gyakorolja. Csak az igazsághoz kell hűnek maradni, nem a párthoz/NER-hez/Orbán Viktor seggéhez vagy ellenzékhez/DK-MSZP-Bárki/ Hadházyhoz.

Nem a falkával -bármilyen színezetű falkával- kell együtt ordítani, hanem az igazság tüzét kell szítani. De a NER-ből ez képtelenségnek látszik, az elmúlt évek tapasztalata alapján, mert ott IS a hazugság, a hazudozás, a becstelenség... és

a kettős mérce a nyerő.

Sir Galahad 2019.01.24. 12:18:54

@felucca02: Ha valaki politikai szerepet vállal, nyilván annak tudatában teszi, hogy annak következményei lehetnek, hisz aligha fog vele mindenki egyetérteni. Ebből az következik, hogy ha valaki úgy gondolja, félnivalója van amiatt, hogy mocskos szájjal beszél, esetleg próbáljon meg kulturáltan beszélni. Szerintem nem olyan nehéz az, lehet kritikát intelligensen is megfogalmazni.

A konkrét kérdésedre válaszolva: arról már hallottam, hogy Bayert életveszélyesen megfenyegették, arról még nem, hogy a leányzóval is történt volna hasonló (ne is történjen, jegyzem meg). De ettől függetlenül nekem visszás, hogy a trágár beszédet attól függően ünneplik vagy perlik, hogy az illető milyen politikai hovatartozású.

Sir Galahad 2019.01.24. 12:28:11

@zord íjász: Tőlem Blanka trágárkodása éppúgy távol áll, mint Zsolté. Nyilván Zsoltot is meg Blankát is vállon veregeti a saját tábora, és gyalázza az ellentábora - a politika ilyen, ezzel semmi bajom. A két tábor közül azért tűnik egy fokkal lovagiasabbnak a kormánypárti, mert - legalábbis tudtommal - nem citálták bíróság elé Blankát. Pedig, ha jól értem a Hadházy-perben hozott ítélet indoklását, lehetne és nyilván el is ítélnék.

BiG74 Bodri 2019.01.24. 12:52:41

@Sir Galahad:
Persze, majd gyűjtünk neki ötforintosokat!
A lovagias kormánypárt! Beszarok! Komolyan, hogy lehet téged komolyan venni?

Orbán veje 2019.01.24. 12:52:42

@ulpius66:Haver! Má megbocsáss, te te még az átlagos fideszesnél is hülyébb vagy. Mindenki tudja, hogy te egy ócska közismert troll vagy, így tőled nem is várni mást.

Tehát a dolog lényege: új választási rendszer elfogadása a pártok támogatása által, majd választás.

A korrupt, tolvaj orbán viszont erre sohasem lesz hajlandó, mert azonnal bukna.

konrada 2019.01.24. 13:28:39

Ehhez a beíráshoz nagyon illik a régi vicc:

Két avantgárd művész tervezget egy kávéházban.
Az egyik felcsillanó szemmel megkérdi a másikat:
-te! Mi lenne, ha most felugranék az asztalra, és odasz.rnék a közepére?
A másik körülnéz, majd lemondóan annyit mond:
- Hagyd. Ezeknek? Ezek nem értenék meg!

...s akinek ezt magyarázni kéne:
A másik is érti a polgárpukkasztó szándékot, a konvenciókon túllépő lázadási formát,
de tudja: az emberek túlnyomó többsége nem a művészi szabadság új kifejezési módját látják meg benne, csak azt a bunkót, aki az asztal közepére sz.rik, és ez marad meg bennük.
...szóval: lehet útszéli hangon politizálni, de abból az fog megmaradni, hogy a jelzőző egy útszéli....

Sir Galahad 2019.01.24. 13:35:00

@BiG74 Bodri: Értem, szóval be kellett volna perelniük Blankát, ahogy Hadházy tette Bayerrel. Ám legyen...

konrada 2019.01.24. 13:37:20

@Sir Galahad:
...azért az elég kicsinyes hülyeség volna.
...nem véletlen van Hadházy ott, ahol.
(Ti.: kibukott egy 5%-os pártból is, mert még azok se vállalnak vele közösséget...)

Sir Galahad 2019.01.24. 15:26:01

@konrada: Szerintem Bayer feljelentése is kicsinyes hülyeség volt.
süti beállítások módosítása