HTML

A támla nélküli szék

Amikor véget ért a rendszerváltás, és kialakult a Magyar Köztársaság közjogi rendszere, és Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz, akkor sokan, akik részt vettünk ebben a kalandban, nyugodtan hátradőltünk a székünkben. Most a földről látjuk csak tisztán, hogy nem volt támla. (Moderálási elv: Hörgő-morgó kisebbrendűségben szenvedő trollok repülnek. Csúnyán lehet beszélni, de a gyalázkodó repül. Ez a blog nem köpőcsésze. Aki a blogger személyét cinkeli, az nem azért repül, mert nem szívelem a kritikát, hanem azért, mert ez a blog a posztokról szól és nem az írójáról. )

Friss topikok

  • white999: @a nagy hohohorgász: Miből kellene nagyokos? Az analfabta cigányokat pénzért szavazni vivő kocsik ... (2022.04.04. 20:56) Az ellenzék Orbán szuszpenzora
  • ez a nevem senki: index.hu/belfold/2022/03/08/zavecz-orban-a-legnepszerubb-marki-zayt-a-szovetsegesei-is-elozik/ (2022.03.08. 18:08) Csikorgó szélpáva
  • tapló II.: Éljen dr. Orbán Viktor! (2021.04.20. 10:50) Cvikipuszi
  • mojoking77: @jozsef_4: Na és? Téged zavar, ha egy általad nem is ismert ember homoszexuális? Nem mondta még se... (2020.12.06. 11:23) Hitler, Gestapo, fedáksári
  • Belagar: Nézd, a szerzői joggal kapcsolatos problémák ismertek. Mondok egy életszerűt is: metálban utazó ko... (2019.04.17. 17:43) A nagy szellemi tulajdon humbug

Mondhatta volna szebben kis lovag!

2018.10.25. 09:59 Annyátok

Görény a porcelánboltban

Címkék: Orbán Maffia Stand-up politológus

   elephant-china-shop-p15ajp.jpgAz elefántnak viszonylag jó a píárja, a görénynek meg rossz. Bizonyára oka van ennek, de ez a poszt nem erről fog szólni. Ez a poszt az Orbán rendszert leírni akaró nárcisztikus társadalomtudósok módszertani bénázásairól sem fog szólni. Arról fog szólni egy picit, hogy ha egy kontrollálatlan állat beszabadul a porcelánboltba, akkor az ott tör-zúz, függetlenül attól, hogy elefántról, görényről, vagy Bedford-filanderkengururól van szó. Feltéve, hogy tömege összemérhető egy herendi Búsuló juhász tömegével. Egy hangyának nincs sok esélye randalírozni. busulo_juhasz.jpg

Akkor kezdjük a kvantumfizikával

 

A XX. század elején fellángolt a vita, hogy a fény, az vajon hullám, vagy részecsketermészetű valami-e? Newton korábban kijelentette, hogy a fény, az úgy viselkedik, mintha golyóbisok pattognának, így aztán kortársát, szegény Huygenst, aki világosan bebizonyította, hogy a fény az hullámként viselkedik, Sir Isaac tekintélye lemosta a pályáról. Aztán Einstein bevezette a fotont mint elemi részecskét, kapott is érte Nobel díjat, ám akkor már komoly emberek is azt mondták, hogy itt valami nem stimmel, mert a fény, az egyszer részecskeként, máskor meg inkább hullámként viselkedik. Aztán jött a kvantummechanika és Louis-Victor Pierre Raymond duc de Broglie mindenki megnyugtatására bebizonyította, hogy az anyag az egyszerre hullám és korpuszkuláris, azaz részecsketermészetű. A fizikusok értenek egymás nyelvén, így mindenki elfogadta, hogy az új fizika ilyen furcsa. (Na jó, Einstein még rossz fordításban olyasmit azért mondott, hogy Isten nem kockázik.) Ma már nem létezik olyan természettudós, aki az anyag eme kettős természetével ne lenne tisztában.

A világ leírására alkalmas eszközök, ha megfelelőek, akkor lényegtelen, hogy különbözőek, hiszen ugyanazt a jelenséget írják le, ugyanúgy használhatóak. Úgy tűnik, hogy a mai magyar társadalomtudósok nem bírnak magukkal, amikor az Orbán rendszert kell megfesteniük. Mintha nem a szintézis lenne a szándékuk, hanem a kizárólagosan saját definíció keresése és terjesztése, mintha nem olvasnák egymás műveit.

Pedig egy kis formállogikával és némi jelentés-transzformációs képességgel valójában könnyen ki lehetne mutatni, hogy a Maffia állam, a Hibrid rendszer, a posztkommunista bolsevik diktatúra, a feudális önkényuralom, de a sima korporativista-fasiszta rezsim is UGYANÚGY alkalmas terminológiák a rendszer leírására. Sőt, tulajdonképpen Umberto Eco az egyik 1995-ös előadásában tökéletesen definiálta az Ősfasizmust (ur-fascism), mint az állandóan fel-felbukkanó esszenciális fasiszta „játékot”, amelyből kézenfekvően következik a maffia állam léte, a hibrid rezsimség, meg egyéb önkényuralmi látleletek.

 

Nem az a lényeg, hogy tör-zúz, hanem, hogy mit keres ott?

 

   A dolog lényege, hogy nem érdemes túlzóan vizsgálni az Orbán rendszer embertelenségét, zagyva beszédét, korrupcióját, erőszakoskodásait. Ez olyan lenne, mintha arról elmélkednénk, hogy az elefánt a porcelánboltban most hogyan vert le éppen egy meisseni porcelán bonboniert, vagy döntött fel egy kínai vázát. Hogy milyen ívet futott be az az ormány a csattanásig. Teljesen lényegtelen, hogy miként rombol, a lényeg, hogy rombol, mert ő elefánt, görény, aranykoronás szifaka, stb. aki természetes, hogy rombol, mert tök hülye ahhoz, hogy viselkedni tudjon egy porcelán boltban. Nem fejlődött ki hozzá az agya. Éppen ezért nem érdemes szembesíteni sem a tettével, sem annak következményeivel, mert az elefánt nem érti, hogy meisseni porcelán. Ha meghúzod a farkát, akkor bedob egy vidám piruettet.

   Az ilyen lény pusztítását nem lehet megakadályozni, lehetetlen ellene küzdeni. Azaz, nem érdemes a lehulló porcelán saucière után vetni magunk, mert reménytelen a küzdelem, ráadásul könnyen megsérülhetünk.

 

Akkor mit lehet tenni?

 

   Hát a tapasztalatok szerint nem sokat. Elefántölő puskája csak nagyon kevés eladónak és vevőnek van. Megfigyelték, hogy amikor már kitombolta magát a szörny és nem maradt semmi zúznivaló, akkor simán éhen pusztul.

   Aztán van úgy, hogy kiront az utcára a többi üzlet felé, ott meg össztűzzel leterítik, mert láttak ők már ilyet. De a többiek érdeke azért mégis csak az, hogy maradjon az a dög annál, aki beengedte.

   Csakhogy a helyzet rosszabb. Ezt az izét nem beengedtük, hanem magunk hoztuk létre. Időről-időre van egy konstelláció, amikor úgy alakul, hogy az addig a repedésekben, zugokban megbújó lények előmásznak, mert senki sem figyel a légycsapóra, mert pl. tűzoltással van elfoglalva a derékhad. És akkor ezek a lények egyfajta szellemi mágnes hatására összeállnak elefánttá, görénnyé, barna bőgőmajommá, stb. mármint optikailag. Ha a tükörben nézik magukat, akkor egy gerinces, hatalmas, erős mindenhatót látnak. Persze a közeli szemlélő azért érzékeli, hogy csupa ízeltlábú, puhatestű korhadéklakó alkotja az elefántot, de ez lényegtelen, mert az már messziről is jól láthatóan porcelántörésre szakosodott hatalmas bestiának látszik.

   Ceterum censeo, a megoldás az, hogy készüljünk sok ragasztóval törött jószágaink javítgatására. Szigeteljük rendesen a réseket és takarítsunk majd az elefánt-vész után szorgosan. Ezt tanítsuk meg a gyerekeinknek is.

   Ne fecséreljük az időnket azzal, hogy olyan műveket olvasunk, amely az elefánt tömegét, impulzusát és ormány-nyomatékát elemzi, miközben vitatja más elemzések e tárgyú megállapításait. A stand-up politológusok és fika-matyik fogyasztását is szorítsuk vissza.

   Fedezékből várjuk a vadászt, a cirkuszigazgatót, vagy a nyugtatópuskás ápolót, hogy eljárjon helyettünk, esetleg egy virtigli forradalmárt, aki képes lesz olyan jelekkel vezényelni, hogy mindenki egyszerre mondja, hogy: hess!

 

Na, dőljünk hátra.

 

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tamlanelkuliszek.blog.hu/api/trackback/id/tr1614320931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.10.25. 15:39:55

Ebben a színgazdag posztban, ha kivonatoljuk, az a legfőbb mondanivaló, hogy ha már a tehetetlen elkeseredés alakul ki az emberben, akkor a legtöbb, amit megtehet az, hogy megpróbálja legalább a saját kis világát megvédeni. Elbarikádozza magát a házában, és kikészíti magának a húsklopfolót, mert talán az a legveszélyesebb fegyver a házban. Ez egy nagyon rossz állapot.

Itt azért még nem tartunk, bár a maréknyi hangoskodó és virtigli forradalmár valami ismeretlen okból rendre ezt próbálja meg elhitetni velünk. Nem tudom, hogy ők mit remélnek nyerni ezzel. Még ki lehet menni az utcára, még el lehet járni dolgozni, szórakozni is, de közben érdemes volna ám néha megbeszélni, egymással, nem a hangoskodók utánzóival, hogy mit lehetne még tenni. Mert maga a rendszer nem fog változni, és nem is biztos, hogy az lenne nekünk a legjobb, ha változna, nade a rendszert számunkra érzékelhetővé, szenvedhetővé tevő ezernyi ostoba és korrupt hivatalnok, meg persze az eltartóik, az adócsalók, ügyeskedők, helyosztogatók, kiskirályok talán egyelhetők lennének. De viszonylag egységes, célszerű és a kivitelezhetőség kedvéért a jogrendszer lehetőségeit maximálisan kihasználó, de nem áthágó fellépés kellene ehhez. Kiszorítani őket a pályáról, elzárni előlük a levegőt, az egérutakat. A szabályok áthágása jó ok a jogszerű ellenlépésekre a magukat védő kiskirályok stb. részéről, akik nagyon rafinált jogszakértők segítségével tudják a játékot a szabályok betartásával a végtelenségig elhúzni. Azokban az országokban is, amelyek olyan büszkék a jogrendszerükre, mert egyik rosszabb, mint a másik.

Már maga a jogrendszer is egy kusza drótakadály, évszázada, de azt senki sem mondta, hogy a világunk megvédése könnyű lenne. Ám amíg egymás köpködésével vagyunk elfoglalva, addig csak az idő telik, hiába. Mindjárt megjelennek itt is a mindenhol ott levő buta köpködők. Az sem megoldás, ha az ország egészét vetjük a zúzdába azzal, hogy az egyezményes színjátékot eljátszó külföldi hatalmasságokat biztatjuk a jogrendszerünk gyors, erőszakos és otromba szétaprítására, itt azért emberek élnek ám, kérem szépen. Okos és viszonylag tisztességes emberek kerestetnek, akik nem csak harcolni vagy vagdalkozni tudnak, hanem a célt is látják.

d.j 2018.10.25. 15:59:52

Rossz a végkövetkeztetés. Minél tovább hagyod rombolni az elefántot, annál nagyobb lesz a kár és a helyreállítás is sokkal többe kerül és sokkal több időbe is telik. Az elefántot minél előbb ki kell lőni.

A kecskebaszó simogató kurvaanyát minden lipsinek 2018.10.25. 16:08:35

A P O S Z T O L O B A S S Z A M E G K U R V A A N Y A T !!!!!!!!!!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.10.25. 16:35:18

Jó a poszt,
Nézem, oszt'
Könnyem foly'...
Bozse moj!

(haláltánc!)

Lívia Fenyves 2018.10.25. 17:03:12

Eltaláltad a szarva közt a tőgyét, /kis képzavar/ a nácik nagyon beizgultak!!!

exterminador 2018.10.25. 17:05:35

Annyira, hogy az egyik elmeroggyant mindjárt két nicken is beböffentett.

deneskata 2018.10.25. 17:55:19

Nekem tetszett! Csak nekem nagyon nehezen megy ez a visszavonulás. Bár, nekem is csak a szám jár... addig, ameddig hagyják.
Különösen tetszett a két kormánypárti hozzászólás! Annyira hűen visszatükrözte a lényeget!
Gratulálok!

ami szabad 2018.10.25. 18:15:34

Remek volt, csak a csúszó-mászókat kicsit sajnáltan. Persze talán azért, mert attól jobban undorodom, nekem mindig a meztelencsiga ugrik be, amikor vizuálisan megjelenítem a körülírt masszát. A problémám csak az, hogy a létrehozókból is sokakat ismerek, és többnyire rendes emberek, így értetlenül állok a jelenség elburjánzása előtt, vagyis hogy alapjában véve rendes emberek hogyan voltak képesek ekkora sz@rt alkotni! Mert a meztelencsiga reakcióin nincs mit csodálkozni, de az ideáig elvezető út nem volt rövid, a hatalomba segítők nagy hányada alapvetően rendes ember, akkor hogy a fészkesbe lett ebből ekkora slejm????

Attilajukkaja 2018.10.25. 18:19:41

Az elefántok okos állatok. Kár, hogy velük asszociálják az esztelen rombolást. Amúgy a poszt nagy részével egyetértek, de akkor sem tudok hátradőlni! Szerintem a posztoló sem képes rá, csak ironizál.

@Frady Endre:
Ez jó! :o)

@exterminador:
"az egyik elmeroggyant mindjárt két nicken is beböffentett"
Én is viccesnek találtam. :o)))

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.10.25. 18:25:31

Nem sok újat mondtál kollégám. Ki kell lőni a gazembereket, minél hamarabb, annál jobb. Ideje lenne már, hogy előlépjen néhány hős.
Az elemzések persze ettől függetlenül nem haszontalanok -vagyis ezt rosszul mondod. Tudod, aki nem tanul a történelemből, az újra meg újra elszenvedi.

Annyátok 2018.10.25. 18:27:46

A@ami szabad: Az valóban egy komoly kérdés, hogy rendesnek ismert emberek hogy kerülnek a masszába. Gyanítom, hogy valami kulturális, vagy oktatási hiányosság, esetleg jellemhiba mozgatja őket.
A csoportnyomás mindig azokra hat, akik valamiért bizonytalanok az értékeikben. Ez persze nem mentség. Sőt, ebben a kontextusban kifejezetten azonosan ítélem meg őket azokkal, akik eddig szégyenkeztek ocsmány gondolataik, vágyaik miatt, ma meg büszkén sütkéreznek a felgyújtott világ fényénél.
Ők is kiélik magukat ebben a bosszúszomjas lepketáncban.

Attilajukkaja 2018.10.25. 18:31:40

@ipartelep:
"aki nem tanul a történelemből, az újra meg újra elszenvedi"
Az emberiség eddig még soha nem tanult a történelemből.

@Annyátok:
"A csoportnyomás mindig azokra hat, akik valamiért bizonytalanok az értékeikben"
Ebben sok igazság van, de másfajta kiszolgáltatottság is hathat az emberre.

Annyátok 2018.10.25. 18:33:06

@ipartelep: Remélem nem mondtam olyat, hogy az elemzések haszontalanok. A terminológiák háborúját tartom haszontalannak. Mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy lényegében mindegyik megközelítésnek igaza van, mert ha venné a fáradtságot egy tudós ember, alighanem kimutathatná a leírások ekvivalenciáját.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.10.25. 18:35:17

@ipartelep: "Tudod, aki nem tanul a történelemből, az újra meg újra elszenvedi."

Aki tanul belőle, az is. A történelem, úgy látszik, sokkal nagyobb erejű folyamatok következménye, mint amit terelni lehet. Az elmúlt több ezer év alatt vajon egyetlen értelmes, tájékozott, felvilágosult, javító szándékú ember sem tanult volna a történelemből? Ez nem lehet igaz. Mint ahogy az sem, hogy a XX. század történelme annyira különleges lett volna, ekkor is csak a megszokott folyamatok zajlottak. Ha a történelemből tanulás segítene, akkor már nem követnék el a több évezrede ismert mocsokságokat. De úgy is mondhatjuk, hogy a történelemből a mocskok is tanulnak.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.10.25. 18:41:21

@Annyátok: Oké, akkor legyen úgy (az). De az se stimmel teljesen. A különböző "terminológiák", eszközök, különböző módokon írják le a tárgyukat -már ha tényleg különböznek egymástól az eszközök. Ez pedig nagyon hasznos, hiszen ilyenkor a tárgyat különböző oldalakról, és szinteken látjuk, különféle megközelítésekből.
Az persze egy másik kérdés, ha - és a te, posztban írt példád inkább olyan - a leírások ugyanazon a szinten vannak, csak éppen mást, akár egymásnak ellentmondót mondanak. Ugye, pl. a NER egyszerre bajosan lehet fasiszta is, és kommunista is. hanem inkább az a helyzet vele, hogy mindkettőből tartalmaz bizonyos elemeket, - mint ahogyan a fasizmusban és a kommunizmusban is vannak közös jellemzők.
Tehát, hogyha az elemzés tárgyszerűen, tényszerűen téves...
De nem akarom én ezt ilyen komolyan elemezni, csak szóltam, hogy a dolog bonyolultabb.

Libsi nicktolvaj vagyok Sorostól kapom a Ióvét 2018.10.25. 18:43:57

Jó poszt! A narancstálibok máris őrjöngenek. Telibe talált. :-))

Annyátok 2018.10.25. 18:50:21

@ipartelep: Igaz, bonyolult a dolog. De érdemes lenne eljátszani a gondolatattal, hogy valami lehet ez IS, meg az IS. És nem vagy ez, vagy az. És ezen nem ölre menni. :) (Hegel óta ez azért nem olyan nagy talány.)

putris72 2018.10.25. 18:55:49

Pirinyó kisebbség!Nem értitek,hogy miért zsugorodtok folyamatosan? Pedig kellene! Hiszen ti magatok mondjátok meg a választ rá,hogy mit gondoltok itt mindenkiről aki nem a ti ostoba gondolat meneteket követi! Csak így tovább ,és a szinte soha nem szavazó 25-30%-ból is csináltok masszív Fidesz szavazokat! Mert aki titeket olvas meg a blogereteket, az soha nem fog rátok szavazni!

midnightcoder2 2018.10.25. 19:04:59

@ipartelep: Na ja. A történelem arról szó, hogy soha nem jó ha valamit túltolnak. Az invizíció a kereszténységet tolta túl, a nácizmus a nacionalizmust, a kommunizmus a társadalmi igazságosságot. Mindegyiknek sok-sok áldozata volt, de messze a legnagyobb tömegmészárlás a kommunizmushoz köthető. Hitler 6 milliós Holocaustja mellett csak a Kínai Kulturális Forradalomban legyilkoltak vagy 50-60 millió embert. És hol van még a Lenin, Sztálin, Pol Pot és a kisebb kommunista gazemberek áldozatainak a száma.

Jelenleg a balliberálisok a humanizmust tolják túl, amibe szintén bele fog halni pár százmillió ember, főleg európaiak. A történelem ismétli ugyan önmagát, de kétszer nem léphetsz ugyanabba a folyóba.

Ellenzéki Tüntető 2018.10.25. 19:05:29

Ez már a gyászmunka utolsó lépése, az elfogadás?

midnightcoder2 2018.10.25. 19:10:26

A postból pedig csak úgy ömlik a magabiztos ballib társadalommérnök arroganciája. Mindenki hülye vagy gazember aki nem úgy gondolkodik ahogy mi, az hogy nem tudjuk megváltani a világot csak azért van, mert mindenféle csúnya gazemberek megakadályozzák. Ez az arrogancia aztán a megfelelő körülmények között könnyedén megtalálja az őt a világmegváltásban akadályozó célcsoportot, legyenek azok eretnekek, zsidók, kulákok vagy a régi rendszer kiszolgálói, sötétben bujkáló ellenforradalmárok. De szorgos népünk győzni fog... Nos, a ti esetekben szerencsére belátható időn belül nem. És ez addig jó amúgy nektek is. A forradalom általában felfalja a gyermekeit.

Szabó Emma 2018.10.25. 19:15:40

@Ellenzéki Tüntető: A józan ész múlt ki, azt gyászolgatjuk.

Szabó Emma 2018.10.25. 19:18:03

@midnightcoder2: Ez magácskának belülről jön, vagy sugallatra? Hogy így, gombnyomásra. Pont kendről szól ez a poszt. Hogy ilyen bátran előjött. Élvezze ki, amíg azt hiszi, hogy bölcs.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.10.25. 19:26:00

Az állítás az, hogy "Aki nem tanul a történelemből, az újra elszenvedi azt". Ez persze nagyon szigorúan véve, szó szerint nem feltétlenül igaz. Miért? Azért (sem), mert ennek az egyszerű mondatnak nem lehet megállapítani az igazságértékét. Miért nem? Azért, mert kevés hozzá a feltétel, a körülmény, a kontextus, a mikor?, hogyan?, ki?, és mit?. De ezt felesleges tovább bonyolítani, mert igazából nem is a mondat igazságértékével van itt baj (azt el szokták fogadni), hanem, ahogy látom, az abból való következtetésekkel van baj. Márpedig a fenti mondatból nem következik az, hogy ha valaki tanul a történelemből, akkor nem fogja azt újra elszenvedni - hiszen hiába lett okosabb, és tapasztaltabb, egy csomó rajta kívülálló körülmény is játszik, amit ő nem tud befolyásolni. És persze olyasmi sem következik belőle, hogy aki elszenvedi a történelmet, az feltétlenül tanulni fog belőle - látjuk, hogy többnyire pont nem ez van, de az sem (következik), hogy az ilyen nem fog tanulni.
Akkor mi lenne itt az ennél helyesebb mondat? Szerintem ez: A történelemből tanulni potenciálisan hasznos dolog. Ebből nem következik feltétlenül, hogy, tényleg lesz is haszon belőle, de valószínűsíti azt.
Persze azt sem tudjuk pontosan, hogy a történelemből való tanulás mennyit segít. Elméletileg belegondolva, igen valószínű, hogy segít, hiszen valaminek a tudása (akár csak passzív, tehát "képességbeli" tudása - a propozicionális tudás mellett) magát az életképességeinket, és esélyeinket is növeli. De a gyakorlati, megtörtént dolgoknak sosincs ellenpróbája, hiszen mivel kétszer nem léphetsz ugyanabba folyóba, a dolgok, körülmények (és sosem tudható, hogy melyik lesz döntő) mindig mások.
Szóval... mint ahogyan abban a nagyszerű kínai (vagy milyen) anekdotában van, a dolgok nagyon bonyolultak. De/és ezért elég is legyen ebből ennyi.

Troller Rockand 2018.10.25. 19:29:01

@midnightcoder2: Tudjuk Emese. Azért fogunk megdögleni, elpusztulni, eltűnni végre örökre, mert te le vagy nézve. Rendben, dögöljenek meg a kétkedő okosok és jöjjenek a buták, akik tudják a választ. Persze mintha már lett volna ilyen. Nem a liberálisok, hanem a te szellemi elődeid öltek az eszméik nevében. Amikor leírtad azt a szót, hogy ballib, már tudattad a civilizált világgal, hogy egy nyávogó, frusztrál majom kér szót. Ennyike.

John Brennan 2018.10.25. 19:43:03

Zene füleimnek ez a patkányvisítás.

ózdi cigány 2018.10.25. 19:48:40

@John Brennan: @Ellenzéki Tüntető: "Időről-időre úgy alakul, hogy az addig repedé­sek­ben megbújó puhatestűek előmásznak." - tökéletesen illik rátok.

BiG74 Bodri 2018.10.25. 19:52:25

@midnightcoder2:
Itt mindenki hülye, csak te vagy helikopter!

ózdi cigány 2018.10.25. 19:58:34

@John Brennan: Zene füleimnek amikor egy friss két napos nick játssza itt magát. Igazi, repedésekben bujkáló puhatestű.

lobaszopiatej 2018.10.25. 20:03:46

@ipartelep: " Ideje lenne már, hogy előlépjen néhány hős."

Mint pl Orbán Viktor?
Lényeg a küzdelem, meg a jóságos, de erőskezű vezér, aki majd megszán minket és alamizsnát dob. Aki meg közel van a konchoz, kapva kap érte és ajnározza a puhatestű diktátort.

Ennek a népnek ennyi az esze, buta balkáni paraszt népség. Ez van, ezt kell szeretni.

ózdi cigány 2018.10.25. 20:05:29

Orbán seggére már rá van tetoválva hogy "Gazdagsági bejárat".

midnightcoder2 2018.10.25. 20:06:42

@Troller Rockand: Épp az a probléma, hogy a postoló egy percig sem kételkedik a saját világlátásában.

Amúgy te minek hívnád ezt a szellemi irányzatot ? Felőlem nevezhetjük szociálliberálisnak is, a lényeg ettől ugyanaz marad. Sem nem liberális, elvégre erősen baloldali, leginkább a társadalom perifériáján lévők - és általában okkal ott lévők - érdekeit képviseli a többség rovására, ugyanakkor az igazi liberalizmus és a baloldaliság kb. egymást kizáró fogalmak. Ez a baloldaliság persze pont a rossz értelembe vett - az eredeti klasszikus baloldal a munkások érdekeit védte a tőkésekkel szemben, itt viszont inkább élősködőkről beszélünk mint munkásokról. Ugyanakkor Pl. lelkesen harcolnak a szólásszabadság ellen, ami megint csak inkább a baloldal vonása és a liberalizmus legfőbb alapértékét sérti. Hasonlóan hajlamosak semmibe venni a másik liberális alapértéket, a jogegyenlőséget is, ha az általuk épp védeni kívánt csapat valamelyikének előnyös helyzetbe hozásáról van szó. Lásd Pl. női kvóták és hasonló dolgok. Ugyanakkor kiállnak az olyan fontos liberális alapértékek mellett mint a sajtószabadság - persze csak addig, amíg az ő sajtójuk szabaságáról van szó. A 90-es években, amikor jóval nagyobb ballib sajtófölény volt mi ma orbánéknak van, valahogy egyik ballib sem sírdogált, hogy ez mekkora igazságtalanság, és hogy oda a demokrácia.

midnightcoder2 2018.10.25. 20:21:12

@lobaszopiatej: Orbán ereje az ellenzékében van. A ballib egyik ostoba tévképzete, hogy Orbánék azért győznek, mert mindenki meg van őrülve Orbánért. Közben pedig egy fenét van. Csak arról van szó, hogy vakok között félszemű a király.

Ha Orbánt valaha valaki le akarja győzni, annak legalább két dolgot meg kell értenie:

1. Bizonyos dolgokban bizony igenis Orbánnak van igaza. Ergo, aki úgy indul hogy ha Orbán A-t mond akkor mi B-t, az bukásra van ítélve.

2. Egy rakás olyan dolog van, amit Orbán rosszul csinál. De az, hogy én kimondom hogy Orbán nem jól csinálja, önmagában semmit sem ér. Ehhez az is kellene, hogy megmondjuk hogy én viszont hogy csinálnám jobban. Ja, és persze ehhez az is kell, hogy ezzel a jobban dologgal az átlagpolgár tényleg jobban járjon. Lásd Pl. a hajléktalan kérdés. Nem azért kellene az ellenzéknek rinyálnia hogy legyen joguk a hajléktalanoknak kukázni és megfagyni az utcán - az átlagpolgárnak tele a töke az aluljárókban, villamosokon, buszokon alvó, maguk alá csináló hajéktalanokkal. Ehelyett arra kellene koncentrálni, hogy legyen egy olyan alsó szint, egy olyan minimális lakhatás ami mindenki számára elérhető. Ha csak pár négyzetméter is, ahová leteheti a cuccait, ahol nyugodtan alhat, ahol nem fagy meg, ahol van rendőri és orvosi felügyelet, ahol van lehetősége tisztálkodni. Ezzel lehetne társadalmi bázisra szert tenni, mert senki sem a Dunába akarja lövetni ezeket az embereket, de az általuk hátrahagyott fekáliával sem szeretne együtt buszozni.

midnightcoder2 2018.10.25. 20:29:53

@BiG74 Bodri: Az ész az egyetlen olyan dolog a világon, ami igazságosan van elosztva. Mindenki azt hiszi, hogy neki van elég.

putris72 2018.10.25. 20:41:29

@vén szatyroknak nem jut fasz: Szerintem te nem érteted meg!Olvasd el még egyszer!

röf 2018.10.25. 20:44:40

Szóval aszondod, hogy "Sir Isac..." ?
Kemény vagy....

BiG74 Bodri 2018.10.25. 20:47:27

@midnightcoder2:
Na, ez már jobban hangzott. Mert vagy hangsúlyozottan vélemény, amit mondasz, és azon belül jogosan lehetsz helikopács, vagy kinyilatkoztatás, ami viszont szánalmas, akárkié is.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.10.25. 21:49:06

No, már az atvn is orbáncnyüszítés lesz reklámokban. Javaslom mindenkinek a felvevős tévé előfizetését. Az csak egy ezres plusz, de garantáltan fideszmentessé tehető egy adott tévé. Az orbáncnyüszítés kussoltatható, megállítható, tekergethető, átugorható kedv szerint.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.10.25. 21:51:49

@ózdi cigány: Nem a seggére, hanem a végbélnyílása köré, cikkcakkban.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.10.25. 22:11:19

Épül pesten a legújabb fasiszta getto a hős utcánál.

Hidvégi Mihály 2018.10.25. 22:25:32

De mennyire igaz! Ajánlom minden ellenzéki okoskodónak. A nem ellenzékieknek nem ajánlom, ők dőljenek nyugodtan - ne hátra - a kardjukba...

Hidvégi Mihály 2018.10.25. 22:28:09

@midnightcoder2: Lópici Gáspár, de azt is mondhatnám uram, beszélsz zagyvaságokat. Még hogy orbánnak valamiben igaza lenne? Ne röhögtess bammeg!

Még véletlenül sincs, az ellenzéke nem azért olyan balfék mert annak született, hanem mert kedvenc diktátorod ilyenné tette. Csak hogy nem is az ellenzék fogja ezt a marhát elzavarni, hanem a magyar nép.

törppicur 2018.10.25. 23:41:24

A puma szebb állat mint az elefánt? És okosabb?
Nekem nem olyanok az emlékeim.
Meg ami most előttünk/közöttünk van az nem is elefánt, és végképp nem görény.
Várjuk a megfelelő váltó(pártot)állatot - legalább javaslatot rá. Legyen valami impozáns, nem kétfarkú.

törppicur 2018.10.25. 23:53:01

@Hidvégi Mihály:
Kedves Mihály! Milyen érzés olyan vezetőkre szavazni, akiket egy állandóan tévedő ellenfél is porig aláz. Milyen lehet az, ha még a véletlenül sincs igaza ember is elérhetetlen magasságban van?

lobaszopiatej 2018.10.25. 23:53:30

@midnightcoder2: "Csak arról van szó, hogy vakok között félszemű a király."

Ah, tehát raboljanak + fosztogassanak csak tovább nyugodtan, mer az előző párt is ilyen volt!

Itt bukik a logikád.
Namegh, hogy tudjuátok elviselni a médiátokat, azt a sok szervilis fajankóitokat ki tartja el (oh megvan, adófizetők).

Ha ezt mind beszoptad a Sorossal amit az MTV + Kossuth folyat, mentálisan igen korlátolt lehetsz. Kb mint a muszlim hivők, Sorosgyörgy a vélasz mindenre, nameg a Qrcsány. Ettől szar a magyarnak.

Ezek után bármit megmagyarázhatsz, milyen jó itt nekünk a gazdátokkal, agyilag igen behatárolt vagy.

A hajléktalanügy meg legfeljebb arról szól, fent hagyjuk-e a szőnyegen a szart, vagy besöpörjük alá. Ezek látszatintézkedések egyike, maximálisan leszarom hogy bevezették-e. Szargentinit elfelejtetni persze jó.

BiG74 Bodri 2018.10.26. 00:53:43

@lobaszopiatej:
Nagyon kedves tőled, hogy logikát feltételezel esetükben.

Hidvégi Mihály 2018.10.26. 06:45:04

@törppicur: Ó, uram, az a véletlenül sincs igaza ember elérhetetlen mélységben van, nekem ez nyóc, magát lökte oda.

Szavazni kire? Porig alázottakra nem szokásom. Nekem ez is nyóc. Az ország olyat szagol, amilyet szakajtott, nem az én problémám az egész ország nyűge. Kicsit igen, de legalább annyira az Öné is, uram.

midnightcoder2 2018.10.26. 07:00:28

@lobaszopiatej: "Ah, tehát raboljanak + fosztogassanak csak tovább nyugodtan, mer az előző párt is ilyen volt!"

Mivel eleddig 30 éve minden párt ilyen volt, elég nagy naivitás azt feltételezni, hogy a következőnek nem fog ragadni a keze. A lopás idehaza nem szelekciós tényező a pártok esetében, mivel eddig az volt a tapasztalat, hogy a kormány az lop, bármilyen színű is.

"Namegh, hogy tudjuátok elviselni a médiátokat, azt a sok szervilis fajankóitokat ki tartja el (oh megvan, adófizetők)."

Miért is halt éhen a jó Népszabadság ? Azért, mert elfogytak - illetve más médiához költöztek - a jól tejelő állami hirdetések, mivel immár harmadik ciklus óta nem a szocik ülnek a húsosfazéknál. Azok az állami hirdetések, amikre kb. a világon semmi szükség azon túl, hogy az épp aktuális pártmédiát etessék vele. És baloldalt senkinek nem az kezdett el fájni, hogy miért is kell állami pénzből eltartani bármilyen színű pártmédiát, hanem az, hogy hájááj, oda a sajtószabadság. B+ akárki akármikor alapíthat saját újságot idehaza ha van rá pénze. A gond az, hogy a pénzes zacsi most épp a túloldalon van. Így jártatok.

"Ha ezt mind beszoptad a Sorossal amit az MTV + Kossuth folyat, mentálisan igen korlátolt lehetsz."
Említettem én egy szóval is Soros elvtársat ?

A muszlim hívők és általában a migrik lesznek Európa legnagyobb problémái, ehhez nem a Kossuthot kell hallgatni hanem fogni gugli barátunkat és ránézni mondjuk az afrikára vonatkozó demográfiai és vallási tényadatokra és jóslatokra a következő 20-30 évre. Ez Pl. egy olyan topic amiben Orbánnak speciel igaza van.

Ami a hajléktalanokat illeti, az ami eddig volt, hogy az aluljárókban és a villamosokon laktak a csövik tarthatatlan. Nem ott a helyük. És a legtöbb meg is oldotta: az ezzel foglalkozó szervezetek szerint tízezer felett van a számuk, ehhez képest az aluljárókban pár száz ha van. Ha tízezer hajléktalan ott dekkolna a metró bejáratánál, az érdekes látvány lenne... Ezzel együtt a balfékek amikor hatalmon voltak, pont leszarták őket, a hajléktalan nekik is csak akkor téma, ha épp ellenzékben vannak. A különbség csak az, hogy a ballib az adófizető polgárokat is leszarta, és úgy gondolta (gondolja), hogy az hogy a hajléktalan az aluljáróban lakik, kukázik és esetleg megfagy, de addig is jól összeszar mindent, igazából teljesen helyénvaló dolog.

Nzoltan 2018.10.26. 07:48:24

Addig amíg az ellenzék nem a válaszokat hanem a kifogásokat keresi, addig a csatornában marad.

Nem a viktorral kellene foglalkozni, hanem a választókkal.

Nzoltan 2018.10.26. 08:01:10

: @V. Orbán pápa reinkarnációja: Ja, rájöttek, hogy szarból nem lehet várat épiteni. Inkább körülhatárolják a latrinát. A balosok meg azon fognak dolgozni, hogy kifolyhasson a gané, csak ez megint kontraproduktív lesz.

Nzoltan 2018.10.26. 08:04:29

@ózdi cigány: Az ellenzékienek az a baja, hogy nem az ő seggükre.

$pi$ 2018.10.26. 08:09:37

"(Na jó, Einstein még rossz fordításban olyasmit azért mondott, hogy Isten nem kockázik.)"

Csakhogy ez a kijelentés nem a fény kettős természetére, hanem a határozatlansági relációra vonatkozott. A hullám/korpuszkuláris kettősség nem okozott gondot Einsteinnek, a Heisenberg féle hatázatlansági reláció viszont elfogadhatatlan volt számára.

2018.10.26. 08:59:27

@lobaszopiatej: hú, te nagyon nem érted a körülötted lévő világot :)

Hókirályfi 2018.10.29. 09:57:07

Nagyon jó kis poszt, gratulálok.

Attilajukkaja 2018.10.29. 13:50:16

@Nzoltan:
"Az ellenzékienek az a baja, hogy nem az ő seggükre"
Kár, hogy te csak seggben és szarban tudsz gondolkodni, másképp lenne valami értelmes javaslatod is.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2019.01.24. 10:53:43

Böngésztem egy kicsit a blogon, -őszintén szólva nem nagyon ismertem- ebbe csak most futottam bele, gyanítom index címlapon volt anno, elkerülte a figyelmemet.

Irgalmatlanul brutális poszt. :-) Te aztán nem szarral gurigázol. Nem lesz neked ebből bajod?

@Attilajukkaja:" Az elefántok okos állatok. Kár, hogy velük asszociálják az esztelen rombolást..."

Maximális egyetértésem. Kifejezetten sajnáltam ezt a szegény elefántot a posztban. Nem érdemel ilyen megalázó hasonlat-sorsot ez a csodálatos és veszélyeztetett élőlény.
süti beállítások módosítása