HTML

A támla nélküli szék

Amikor véget ért a rendszerváltás, és kialakult a Magyar Köztársaság közjogi rendszere, és Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz, akkor sokan, akik részt vettünk ebben a kalandban, nyugodtan hátradőltünk a székünkben. Most a földről látjuk csak tisztán, hogy nem volt támla. (Moderálási elv: Hörgő-morgó kisebbrendűségben szenvedő trollok repülnek. Csúnyán lehet beszélni, de a gyalázkodó repül. Ez a blog nem köpőcsésze. Aki a blogger személyét cinkeli, az nem azért repül, mert nem szívelem a kritikát, hanem azért, mert ez a blog a posztokról szól és nem az írójáról. )

Friss topikok

  • white999: @a nagy hohohorgász: Miből kellene nagyokos? Az analfabta cigányokat pénzért szavazni vivő kocsik ... (2022.04.04. 20:56) Az ellenzék Orbán szuszpenzora
  • ez a nevem senki: index.hu/belfold/2022/03/08/zavecz-orban-a-legnepszerubb-marki-zayt-a-szovetsegesei-is-elozik/ (2022.03.08. 18:08) Csikorgó szélpáva
  • tapló II.: Éljen dr. Orbán Viktor! (2021.04.20. 10:50) Cvikipuszi
  • mojoking77: @jozsef_4: Na és? Téged zavar, ha egy általad nem is ismert ember homoszexuális? Nem mondta még se... (2020.12.06. 11:23) Hitler, Gestapo, fedáksári
  • Belagar: Nézd, a szerzői joggal kapcsolatos problémák ismertek. Mondok egy életszerűt is: metálban utazó ko... (2019.04.17. 17:43) A nagy szellemi tulajdon humbug

Mondhatta volna szebben kis lovag!

2016.10.03. 16:37 Annyátok

Jó, akkor beszéljünk az érvényességről

pokember.gif

 

Döntsd el, hogy az alábbi állítások közül melyik hamis:

  1. Ha több a párizsi mint a papír, akkor az rendben van, hogy 10 dkg helyett csak nyolcat kapsz.
  2. Ha valamit 3 millió ember támogat, azt nem lehet figyelmen kívül hagyni, de figyelmen kívül lehet hagyni, ha 5 millió ember nem támogat valamit.

 

 

Példa 1.

 Nem igaz, hogy a vizes VB-n az 50 m-es medencében a magyar versenyzőknek csak 41 métert kell úszniuk ha vezetnek, utána kijöhetnek a vízből. Ez az eredmény pl. érvénytelen.

 

Példa 2.

 Az Amerikai Egyesült Államok 5000 km-re fekszik Észak-Koreától. Észak-Korea  kilő egy rakétát,  ami 4100 kilométer megtétele után a vízbe csapódik a halak nagy szomorúságára. Másnap Észak-Korea bejelenti hogy szénné bombázta Amerikát. Na, ez például érvénytelen találat.  Még akkor is érvénytelen és eredménytelen, ha a rakéta 98 %-ban robbanó anyagból állt, mint ahogy azt megtudhatjuk Kim Dzsongun sikerjelentéséből.

 

Példa 3.

 Ha egy 1000 fős moziba 420-an mennek el és ebből 400 ki is nyitja a szemét, attól az a film még totális bukás. Hiába mondja a rendező, hogy de hát a nézők 98 %-a végignézte, úgyhogy adjanak még pár milliárdot a Szeresd a  törpét VI. részére. Ez a kérés általában nem eredményes. Általában.

 

Példa 4.

 Az új, 500 m hosszú Duna hídból, a rendelkezésre álló pénzből 410 m készül el. A kormány 98%-a szerint összekötötték a két partot. Te szívesen átkelnél?

  

Példa 5.

 A Rolling Stones Budapesten koncertezik. Az a fellépés feltétele, hogy a tízezer fős aréna legalább fele megteljen. 4100-an mennek el, így a koncert elmarad. A szervezők bejelentik, hogy ilyen eredményes buli után a Pink Floydot is meghívják másnap, mert ez a csodálatos közönség megérdemli. Te elmennél?

 

 

Ha még több példára van szükséged, akkor keresd meg a bárhol ingyenesen fogható közszolgálati csatornák egyikét.

Na, dőljünk hátra.

158 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tamlanelkuliszek.blog.hu/api/trackback/id/tr9511763647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2016.10.04. 12:35:40

A népszavazás érvénytelen, így annak eredménye NEM KÖTELEZI az Országgyűlést semmire.

Saját elhatározásából tehet bármit, és ha ehhez még figyelembe veszi, hogy az amúgy érvénytelen szavazásban mire voksoltak többen, akkor helyesen cselekszik.

PS.: nem arról van szó, hogy 3 millió támogat valamit, 5 millió meg nem, hanem arról, hogy a nem-szavazat 3 millió támogatójával szemben csak 55 ezer ember volt. 5 milliónak meg volt más dolga, de hogy mit támogat, vagy ellenez, arról senkinek fingja sincs.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.04. 13:01:02

@jobbdemokrata: "Saját elhatározásából tehet bármit"

Igen, csakhogy ehhez nem kel népszavazás.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 13:03:31

@jobbdemokrata:
Ha egy népszavazás nem éri el az érvényességi küszöböt, akkor az azt jelenti, hogy a többség számára a kérdés IRRELEVÁNS vagy ÉRTELMETLEN. Tehát a többség nem óhajtja, hogy az adott kérdéssel kapcsolatban pro, vagy kontra képviselje a kormány. Tehát amit állítasz, szimplán csúsztatás.

pioneer2016 2016.10.04. 13:07:59

Teljesen mindegy, hogy az 5 millió ember miért nem ment el szavazni. A hatályos (fideszes) törvény szerint is a népszavazás érvénytelen. Ezért az nem hatalmaz föl semmire. Ezután lehet statisztikai kérdésekbe bonyolódni, de nem érdemes.
Egyébként, mint megtudtuk az alaptörvényt mindenképpen módosították volna, tehát fölösleges is volt a mintegy 15-20 milliárdba kerülő, nem is a kvótáról szóló népszavazás.

2016.10.04. 13:08:00

@Muad\\\'Dib: Ha egy népszavazás érvénytelen, az azt jelenti, hogy az a nép megérdemli azt, amit kap.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 13:09:03

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Valóban, megérdemli, hogy legközelebb ne kérdezzenek "tőle" baromságokat milliárdokért...

2016.10.04. 13:18:34

@Muad\\\'Dib: Ha már megkérdezték tőle milliárdokért, akkor esetleg válaszolhatott volna. Így aztán tényleg nem volt értelme. Ha válaszol, akkor lehetett volna lobogtatni egy érvényes népszavazást, hogy márpedig Magyarország nem akar számolatlanul képzetlen és inkompatibilis bevándorlókat (tökmindegy, hogy a kérdés pontosan miről szólt, a válasz bizony erről szólt volna).

Akkor jó lett volna valamire. Így meg nem jó semmire. Meg lehet köszönni a milliárdok kidobását a sok ostobának és lustának, aki otthon maradt.

Netuddki. 2016.10.04. 13:21:39

@jobbdemokrata: "5 milliónak meg volt más dolga, de hogy mit támogat, vagy ellenez, arról senkinek fingja sincs."

Ó te balfasz tolvajfidesz vagy ostobalobbikos troll! Ne csináljatok úgy mintha nem tudnátok!

Csak olyan hülyéket tudott beszopatni az osotba kérdésével a fidesz mint a lobbik. Annyi eszük sincs együttvéve mint egy marék lepkének. Ráadásul a lobbik egy kétszínű banda. Az orbán háta mögött elmondják mindennek, szemből meg leszopják vazzeg! Eh!

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 13:25:19

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Ha hülyeséget kérdeznek, arra nincs mit válaszolni. Ha holnap kiírnak egy népszavazást, hogy akarunk-e egy féregjáratot építtetni az Proxima Centaurihoz hős vezetőnkkel, valószínűleg akkor sem fog a többség elmenni. És hiába szavaz pármillió megint igennel, attól még érvénytelen lesz...

Netuddki. 2016.10.04. 13:25:26

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Már ott tévedel, hogy ez NEM volt népszavazás. A valódi népszavazást megakadályozták az orbánék által felbérelt kopaszok.

"Ha már megkérdezték tőle milliárdokért, akkor esetleg válaszolhatott volna."

Osztánek miért, te húgyagyú, te? Ki kérte tőletek, hogy 20 milliárdot elbasszatok az ostobenkó "konzul"tációtokra"? Az orbánod főzte kispofám, dugja föl magának!

Wrex 2016.10.04. 13:28:16

@Muad\\\'Dib: Egyszerű eldöntendő kérdés volt. Akik baromságnak meg értelmetlennek meg egyébnek nevezik, kizárólag azért teszik és tették, mert pontosan tudták hogy ha igennel válaszolnak szopni fognak (ahogy meg is történt), ha viszont "bojkottálják", akkor utána lehet jönni azzal a dumával hogy az otthonmaradók rájuk hallgattak és "bojkottálták". Ami viszont egy orbitális kamu duma, nagyobb kamu mint az összes Tudta? plakát együttvéve. Ami a lényeg: a migránssimizők (összeadva az igen+érvénytelen szavazatokat) 10:1-re le lettek mosva a pályáról. Az összes többi politikai bullshit.

Netuddki. 2016.10.04. 13:30:33

@Wrex: Az ment el szavazni akinek híg fos van az agya helyén, és itt a blogokon tolja a fidesz szekerét.

Wrex 2016.10.04. 13:32:06

@Muad\\\'Dib: "Ha hülyeséget kérdeznek, arra nincs mit válaszolni."
Dehogynem. Megmondani hogy szerinted hülyeséget kérdeztek. Az érvénytelen szavazók ezt tették, és bár nem értek velük egyet, de azt tisztelem hogy kinyilvánították a véleményüket. Mert egy népszavazás erről szól, a nép véleménynyilvánításáról. Az otthonmaradók önként nem mondtak véleményt így le vannak sz-va, az otthonmaradásra agitálók pedig konkrétan a demokrácia legalapvetőbb intézményét csulázták arcon.

pioneer2016 2016.10.04. 13:32:56

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

A népszavazástól való távolmaradás is egy tiltakozás az értelmetlen és nem valós kérdés miatt, úgy mint a szándékos érvénytelen szavazatok kreálása.

Netuddki. 2016.10.04. 13:35:59

@Wrex: Mondom, hogy híg fos van az agyad helyén. De azért csak erőlködj fideszcsicska...

Wrex 2016.10.04. 13:36:26

@pioneer2016: Tetszőleges szavazástól való távolmaradás kizárólag annak a jele hogy bármi is lesz a szavazás eredménye, azzal egyetértesz.

parrre 2016.10.04. 13:37:36

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Magyarország nem akar számolatlanul képzetlen és inkompatibilis bevándorlókat" - Ezt speciel senki nem is kérte.
Én nem mentem el, mégsem tartom magam sem ostobának, sem lustának. Éltem a demokratikus jogommal és NEM szavaztam. Ilyen egyszerű.

citrix 2016.10.04. 13:38:42

@jobbdemokrata: "Saját elhatározásából tehet bármit, és ha ehhez még figyelembe veszi, hogy az amúgy érvénytelen szavazásban mire voksoltak többen, akkor helyesen cselekszik."
Na most miért is volt szükség kb. 18 ezer millió forintot lehúznin a wc-n ha a fideszes bábszínház/országgyűlés olyan törvényt alkot akár visszamenőleges hatállyal amilyet éppen Orbán szája íze kíván?

pioneer2016 2016.10.04. 13:39:37

@Wrex:

Pontosan!
Azt reméltem, hogy a szavazás érvénytelen lesz!

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 13:42:36

@Wrex:
"...Az otthonmaradók önként nem mondtak véleményt így le vannak sz-va, az otthonmaradásra agitálók pedig konkrétan a demokrácia legalapvetőbb intézményét csulázták arcon..."
Lófas*t! Az, hogy a többség úgy dönt, ne legyen érvényes egy népszavazás, nagyon is véleménynyilvánítás.

2016.10.04. 13:44:22

@Tibi !: Egyszer már leírtam neked, te fasz, hogy nem vagyok Fideszes. Látom nem sikerül felfogni - persze agy nélkül nehéz.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 13:44:48

@Wrex:
Újabb aranypénisz díjú baromság. Ez ugyanis egy népszavazás volt. Ahol mindenki által ismert ÉRVÉNYESSÉGI küszöb van. Tehát ebben az esetben, ha nem megy el a többség - mint már írtam - az annak a jele, hogy BAROMSÁGNAK tarja a kérdés ilyen módon való feltevését.

Annyátok 2016.10.04. 13:46:08

Fiúk! Szét lesztek ültetve.

anyo05 2016.10.04. 13:51:58

5millió választó NEM nem támogatott valamit, hanem 1xűen nem ment el szavazni és így rábízta a döntést a választáson győztesekre!!!!! Ugyanis hogy állapítod meg, hogy a nem választóknak mi volt a véleménye???? Tán megkérdezted tőlük 1enként??????? A demokráciában a többség dönt, ahogyan 2004ben is döntött, sokkal kevesebb igennel az € mellett:)))) Érdekes, akkor senki sem volt elfoglalva az 5millió nem szavazóval!!!!!

2016.10.04. 13:54:17

@Muad\\\'Dib: Magyarországon mekkora volt a legnagyobb részvétel? 65%?

Ergo: 35% akkor sem megy el, ha szerinted értelmes kérdést tesznek fel. Azaz ők kapásból ostobák és lusták - ezzel szemben mindegyik rí, mint a fürdős ku**rva, hogy az Orbán így, a politikusok úgy.... szétlopják az országot.... hát akkor menjenek el szavazni. Ez az egyetlen módja, hogy változást érjenek el. Ha meg nem mentek el, akkor fogják be.

Hogy a jelen népszavazáson feltett kérdés értelmetlen volt-e, azon lehet vitatkozni. Azon viszont nem lehet, hogy a válasz (amennyiben érvényes lett volna) egyértelműen jelezte volna az idióta bevándorláspártiaknak, hogy Magyarország mit akar. Arról nem beszélve, hogy egy érvényes népszavazás esetleg a szomszéd országokban is kiváltott volna egyet, amik ha szintén érvényesek, akkor mindjárt 60 millió ember által lakott terület többségi véleményét fejezné ki, azaz még nagyobb nyomatékkal lehetne Merkel és Juncker balf*szságai ellen érvként felhozni.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 13:56:14

@anyo05:
Ides'jóistenkém de setét vagy. De legalább ráragadt a kezed a mondatvégi írásjelekre.

2016.10.04. 13:56:32

@Wrex: " az otthonmaradásra agitálók pedig konkrétan a demokrácia legalapvetőbb intézményét csulázták arcon. "

+1

Ez a baloldali demokrácia ma Magyarországon.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 14:00:27

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Esetleg Viktoréknál kéne tiltakozni, mivel ők módosították 50%-ra az érvényességi küszöböt. Tehát a fityesz szerint, ha 50% nem jelenik meg, akkor a kérdés irreleváns. Sajnos ez az apró ellentmondás hogy, hogy nem elkerülte a fityeszesek figyelmét

pioneer2016 2016.10.04. 14:02:06

@anyo05:

Azt elfelejted (nem tudtad), hogy azóta a fidesz megváltoztatta a népszavazási törvényt, többek között az érvényességi küszöböt. Természetesen azért, hogy ne legyen a népszavazásban ellenfele. Az élet azonban azt hozta, hogy pont ők szopták be.

2016.10.04. 14:02:17

@Muad\\\'Dib: Hát igen, ez a Fidesz öntökönlövése volt, persze senki sem láthat 5 évre előre.

Viszont azt továbbra is tartom, hogy az, aki nem megy el, az fogja be és fogadja el azt a döntést, amit a szavazók meghoztak.

pamut 2016.10.04. 14:02:38

Az eredmény akkor nem vitatható, ha abban a magyar társadalom többségének egyértelmű és világos akarata mutatkozik meg.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 14:03:15

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
De hát a szavazók nem hoztak érvényes döntést. Ezt már kibeszéltük. Akkor mit fogadjak el?

Wrex 2016.10.04. 14:06:26

@Muad\\\'Dib: Megkérdezték a véleményed. Elmondtad? Nem. Innentől kezdve nincs véleményed, teljesen mindegy hogy mivel próbálod megidealizálni az ellenkezőjét. Még az anyukám mondta régen: néma gyereknek anyja sem érti a szavát. Mellesleg a demokrácia is erről szól: nem kötelező véleményt nyilvánítani, de csak azokat veszik figyelembe akik megteszik. Te nem tetted meg -> elfogadod a többségi szavazók akaratát, hiába rángatózol. Ha az az ötmillió mind elmegy és érvénytelenül (vagy igennel) szavaz, akkor nem tudták/merték volna meglépni az alkotmánymódosítást. Így viszont lesz. Így jártatok, kötschög.

Wrex 2016.10.04. 14:08:47

@pioneer2016: Vagy szimplán csak lusta voltál. Az érvénytelen szavazat ugyanezt fejezte volna ki, de annak nyoma is marad. Neked nem. Ha nem ismered a játékszabályokat és/vagy nem akarsz azok szerint játszani, ne csodálkozz ha az arcodba kakálnak.

Wrex 2016.10.04. 14:10:34

@pamut: Ez megtörtént. A magyar társadalom egyértelmű és világos akarata (90% feletti), hogy nem kérünk a migrikből.

pamut 2016.10.04. 14:13:13

@Wrex:
Nem beszélsz kicsi magyar?:

"a magyar társadalom többségének"

Wrex 2016.10.04. 14:15:06

@Muad\\\'Dib: Azt, hogy a kormány azt csinál amit akar. Ugyanis az érvényes népszavazás nem csak felhatalmazás (azaz lehetőség) hanem kötelesség is. Szerintem a fidesz pont akkor lett volna szarban ha érvényes, ugyanis - ahogy azt többen is helyesen megfogalmazták - a kérdés jogilag nem egyértelmű, ugyanakkor mégis jogszabályt kellett volna passzintani hozzá. Így viszont nem kell, olyat csinálnak (vagy épp nem csinálnak) amilyet akarnak. Ugyanis erre kaptak felhatalmazást - egy másik szavazáson, ahol sok helyen bizony még ennél is kisebb volt a részvétel. És ott se érdekelt senkit a nemszavazók véleménye.

2016.10.04. 14:15:13

@Wrex:

"Egyszerű eldöntendő kérdés volt."

Akarod-e, hogy műtétet hajtsanak rajtad végre 10 éven belül?
Rohadt egyszerű kérdés és eldöntendő.
Hogy is kezdődne a válasz, ha tudsz gondolkodni?
Hát az attól függ....és nem úgy, hogy igen/nem

Csak csendben jegyzem meg, hogy minden népszavazási kérdés eldöntendő. És nem is lehet más.
De hülyeség, rossz kérdés az lehet, mint most is.

Wrex 2016.10.04. 14:16:55

@pamut: A magyar társadalom kinyilvánította akaratát. Akik nem nyilvánították ki, azok nem számítanak. Se itt, se más demokráciában. Saját magamtól idézve: ha nem ismered a játékszabályokat és/vagy nem akarsz azok szerint játszani, ne csodálkozz ha az arcodba kakálnak.

Wrex 2016.10.04. 14:19:04

@MikeBoy: Akkor érvénytelenül szavazok. De szavazok. Mert megkérdezték a véleményem. És én megmondom. Ha nem mondom meg, az azért van mert nincs véleményem, vagyis másra ruházom át a döntés jogát, olyanra akinek _van_ véleménye.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 14:19:36

@Wrex:
Te teljesen sötét vagy, vagy direkt hazudsz?
"... Az országos népszavazás érvényes, ha az összes választópolgár, azaz
a magyarországi lakcímmel rendelkező választópolgárok és
a magyarországi lakcímmel nem rendelkező „külhoni” regisztrált választópolgárok
több mint fele érvényesen szavazott..." (valasztas.hu)

Na most akkor sikerül értelmezned, vagy hozod a szokásos balkáni formát, azaz köpsz azokra a törvényekre, amiket ráadásul a fityesz hozott?

Macropus Rufus 2016.10.04. 14:22:07

@anyo05:
" így rábízta a döntést a választáson győztesekre"
egy érvénytelen választáson nincs győztes, sem pedig vesztes.

2016.10.04. 14:23:23

@Muad\\\'Dib: Hát ahogy a dolog fest, azt kell elfogadniuk, hogy a Fidesz azt csinál, amit akar. Ez pedig már 2-6 évre (esetleg még régebbre is) visszavezet, ahol az országgyűlési választásokon is van 35%-40% hiányzó.

pamut 2016.10.04. 14:24:26

@Wrex:
A magyar társadalomból sem neked sem senki másnak nincs sem joga sem lehetősége kizárni a magyarok többségét. Ilyen gátlástalan gonoszág csak fideszeseknek juthat eszébe, gondolom te is az vagy....
Akármennyire is gyűlöld őket, akármennyire is szeretnéd kiutálni őket , ők magyarok és részei a magyar társadalomnak, sőt ők a magyar társadalom többsége.

Az eredmény pedig csak akkor nem vitatható, ha abban a magyar társadalom többségének egyértelmű és világos akarata mutatkozik meg.

Macropus Rufus 2016.10.04. 14:24:54

@Wrex:
"Ez megtörtént. A magyar társadalom egyértelmű és világos akarata (90% feletti), hogy nem kérünk a migrikből."
hát ez azért necces. 9.8millióan lakunk itt. Annak a90%-a nem 3.2millió. 3.2millió a választásra jogosultak kevesebb mint fele, és a teljes lakosság majd 1/3. Szóval nem kell itt a 90%-os duma.
Ráadásul még hülyeség is amit írsz, mert érvénytelen volt.
Tudod, ha lefújnak egy F1 versenyt az eső miatt akkor nem az nyerte meg a versenyt aki elől volt. Nem nyerte meg senki és senki nem is vesztette el.

2016.10.04. 14:25:16

@Wrex:

Érvénytelenül szavaztam :P
Egyébként ez azért már nem ilyen egyértelmű.
De az igen, hogy 98% "NEM" szélsőséges, de a 6% "érvénytelen" is szélsőséges érték.
És már ez jelzi, hogy a kérdés eléggé gáz volt.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 14:30:22

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Azért az még most is erős, hogy már ott tartanak a fityeszesek, a törvények is irrelevánsak, mert a nagyvezír megmondta az irányt...

Annyátok 2016.10.04. 14:33:39

Csak egy kis orientáció: Ez nem VÁLASZTÁS volt, hanem NÉPSZAVAZÁS. A választásra igaz lehet, hogy aki nem megy el, az rábízza a VÁLASZTÁST a többiekre.
A népszavazáson, a kezdeményező (Orbán Viktor) azt kéri a társadalomtól, hogy támogassanak, vagy utasítsanak el valamit. Itt csak IGENNEL és NEMMEL lehet szavazni, ellentétben a választással, ahol több jelölt is szerepel a cédulán. Azért van érvényességi küszöb (most éppen 50%+1fő), hogy garantálja, hogy a társadalom komolyan megfontolta a kérdés elutasítását, vagy támogatását.

A mostani esetben a kezdeményező (Orbán Viktor) nem kapta meg a szükséges elutasítást a feltett kérdésre, mert 60% nem ment el elutasítani/elfogadni a kérdést. Tehát éppen arról van szó, hogy nem győzött a NEM sem az IGEN. Nem sikerült az előírt többség egyetértését/elutasítását megszerezni. ilyenkor a kezdeményező kudarcáról beszélünk.
A kezdeményezőn kívül mindenki erről beszél.
Akik nem mentek el, azok nem támogatták a kezdeményezőt. Miattuk a népszavazás érvénytelen és eredménytelen lett. Akik elmentek, azok nem döntöttek azok helyett, akik nem mentek el. Akik nem mentek el döntöttek úgy, hogy érvénytelen legyen a népszavazás. Mert elég sokan voltak.

2016.10.04. 14:35:33

@Muad\\\'Dib: Ha fityeszesek alatt engem értesz, akkor sajnálom, de tévedsz.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 14:37:09

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Egy szóval sem említettelek. Azt meg csak te tudhatod, hogy számodra van-e relevanciája a törvényeknek, vagy nincs.

2016.10.04. 14:39:31

@Muad\\\'Dib:
@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Érdekes egy világ felé tartunk.
Kit érdekelnek a törvények? Vagy az, hogy az ország Miniszterelnöke simán meghazudtolja egy hetes önmagát.

Geza16V 2016.10.04. 14:39:39

@Wrex: Tehát a magyar társadalom valamivel több, mint 3 millió emberböl áll. E logika mentén a szavazókat és nem szavazókat válasszuk szét, a szavazók kapnak 6 megyét plusz Budapestböl 8 kerületet meg Orbánékat a nyakukba, a nem szavazók meg a maradékot és egy másik kormányt.

pioneer2016 2016.10.04. 14:42:01

@Wrex:

Orbán Viktornak el kellet volna ismernie vereségét a népszavazást illetően, és bejelenteni, hogy érvénytelen lett a népszavazás.
Zárszóként még helyes lett volna ha azt mondja, hogy "sokan voltunk, de nem elegen" úgy mint jó néhány éve tette.
Valószínűleg, azóta gerincproblémái lehetnek.

2016.10.04. 14:45:56

@MikeBoy: A törvények minden politikust - oldalfüggetlenül - csak addig érdekelnek, amíg azok az ő érdekeiket szolgálják. Egyéb esetben megpróbálják kikerülni őket - ki-ki kisebb-nagyobb sikerrel. Aztán van aki bukik, van aki meg nem.

Magyarországon igazi nagy hal még nem került sittre, pedig egyikre rá is bizonyítottak valamit, csak hát hogy-hogy nem elévült a dolog.

2016.10.04. 14:47:27

@Geza16V: "a szavazók kapnak 6 megyét plusz Budapestböl 8 kerületet meg Orbánékat a nyakukba, a nem szavazók meg a maradékot és egy másik kormányt. "

Amilyen a felhozatal, nem vagyok benne biztos, hogy a nem szavazók járnának jobban...

2016.10.04. 14:48:07

@Muad\\\'Dib: Nincs. Többször hangot is adtam ennek, mikor ilyen !Tibi féle agyatlanok ezzel jöttek.

2016.10.04. 14:49:28

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Nem vagyok oda az ilyen általánosításokért. Ráadásul nyilván nem is igaz teljesen.
Arra jó csak, hogy pl. ezt itt most akármilyen szinten "legitimáld". És az értelmetlen.

Wrex 2016.10.04. 14:51:56

@Muad\\\'Dib: "köpsz azokra a törvényekre"
Senki nem vitatta a szavazás érvénytelenségét. De az általad emlegetett törvények azt írják elő, hogy érvényes népszavazás esetén mit _kell_ csinálni. Arról nem rendelkeznek hogy érvénytelen szavazás esetén _tilos_ bármit is csinálni. Úgyhogy ők törvényesen jártak el, te meg házhoz jöttél a lófakszért. Megint.

Wrex 2016.10.04. 14:53:28

@pamut: "senki másnak nincs sem joga sem lehetősége kizárni a magyarok többségét"
Ezt senki más nem is tette meg. Akik nem mentek szavazni, azok tették önkéntesen saját magukkal.

"Ilyen gátlástalan gonoszág csak fideszeseknek juthat eszébe"
Mint mondtam, ha nem ismered a játékszabályokat...

Wrex 2016.10.04. 14:54:47

@Macropus Rufus: Akik nem mentek el szavazni, azok akarata semmilyen demokráciában nem számít. Nézd meg tetszőleges demokratikus ország törvényét erről.

2016.10.04. 14:56:40

@Wrex:

"De az általad emlegetett törvények azt írják elő, hogy érvényes népszavazás esetén mit _kell_ csinálni. Arról nem rendelkeznek hogy érvénytelen szavazás esetén _tilos_ bármit is csinálni. Úgyhogy ők törvényesen jártak el, te meg házhoz jöttél a lófakszért. Megint. "

OMG!
Hogyan lehet ilyet leírni?
Gyakorlatilag azt írod, hogy azt csinálnak, amit akarnak, a többi meg kirakat.
Na most ilyet láthatsz pl. Észak-Koreaban is.

Wrex 2016.10.04. 14:57:52

@MikeBoy: Igen, gáz volt, sokak véleménye szerint. De 90 feletti százalék véleménye szerint nem. Akik nem voltak, azoknak nem volt véleményük, tehát nem számítanak. Tetszettek volna többen a seggüket felemelni és érvénytelenül szavazni.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 14:58:20

@Wrex:
"...Arról nem rendelkeznek hogy érvénytelen szavazás esetén _tilos_ bármit is csinálni..."
ROTFLMAO! Tehát teljesen mindegy mi a népszavazás eredménye, majd Viktor megmondja mit csináljunk. Felmerül a kérdés, hogy akkor minek kell milliárdokat költeni a dologra?
Komolyan b+, ennél balkánabb nincs. Albánia ehhez képest lassan a világ közepe...

Wrex 2016.10.04. 14:58:56

@Geza16V: A magyar társadalmat megkérdezték. Aki válaszolt azok véleménye ismert tehát számít. Aki nem válaszolt azok véleménye nem ismert, tehát nem számít.

Geza16V 2016.10.04. 14:59:55

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: A példám kb. ugyanannyira van köszönöviszonyban a valósággal, mint a "A magyar társadalom egyértelmű és világos akarata" címü kijelentés. ;)

Wrex 2016.10.04. 15:01:00

@pioneer2016: Értem, tehát ha valakit 10:1-re legyőznek, az nyert. A magyar focicsapat szövkap szokott ilyeneket dumálni amikor az albán megye III elleni barátságos mérkőzésen is lebőgnek.

Wrex 2016.10.04. 15:03:24

@MikeBoy: Ez a törvény, szivike. Ha nem ismered, nem én vagyok a hülye. Ők a kormány, tehát törvényeket hozhatnak. Bármikor, bármilyet. Ha népszavazás van és érvényes, az _előírja_ hogy milyen törvényt _kell_ hozniuk. Az érvénytelen népszavazás semmilyen kötelező erővel nem bír, tehát visszaértünk a "bármikor, bármilyet"-hez.

Geza16V 2016.10.04. 15:05:14

Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy az érvényes szavazatok között a "nem" aránya nem azért lett ilyen magas, mert a metódus jól illeszkedik a szavazók egybitességéhez... :D

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2016.10.04. 15:05:20

@jobbdemokrata: Ez mind szép és jó, de - sok egyéb probléma mellett - sajnos azt sem tudhatjuk, hogy a nemmel szavazók mire szavaztak, mert azt előre a kormány nem mondta meg, sőt, nyíltan megmondták, hogy az "attól függ".

Emellett, sajnos, vannak itt még további problémák:
1) az a helyzet, hogy pl. alkotmánymódosításra népszavazást a Fidesz által írt (!) Alaptörvény szerint nem lehetett volna kiírni, holott a kormány mostanra (csak nem előre) nyilvánvalóvá tette, hogy a népszavazás szerintük alkotmánymódosításra adott felhatalmazást. Ha tehát ez a népszavazás politikailag volt érvényes (mert jogilag nyilván nem), akkor ennek alapján ez a népszavazás politikailag minimum alkotmányellenesnek mondható ((mert a kérdés homályossága miatt jogilag nyilván nem volt az). :)
2) A népszavazás azért lett érvénytelen, mert a Fidesz (!) megváltoztatta a népszavazás érvényességének feltételeit és előírta az 50%-os részvételt feltételként. Ezt sokan bírálták akkor az ellenzékből, jó okkal, de minimum abszurd most a kormányoldal részéről úgy csinálni, mintha eddig nem ők gondolták volna helyesnek ezt a magas érvényességi küszöböt. Tetszettek volna nem alkotni hülye szabályokat vagy ha egyszer megtették, akkor már ragaszkodjanak hozzájuk.

pamut 2016.10.04. 15:05:30

@Wrex:
"Ezt senki más nem is tette meg."
De, pontosan te tetted meg. A magyaroknak joguk és lehetőségük van beinteni, és nem részt venni egy kamu és gonosz színjátékban, és ettől ők még bőven magyarok maradnak.

Te nyilván fideszes vagy, azért vagy olyan aljas hogy ki akard zárni a magyar társadalom 60%-át a magyar társadalomból.

Szerencsére ha agyvérzést kapsz az erőlködést, akkor sem tudsz egy magyart sem kizárni a magyar társadalomból, nem hogy milliókat......

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 15:05:50

@Wrex:
OMFG! Kim Dzsongun, te vagy az?

Wrex 2016.10.04. 15:06:04

@Muad\\\'Dib: "teljesen mindegy mi a népszavazás eredménye"
Hogy lenne mindegy? Ha _érvényes_ a népszavazás, az eredménynek megfelelő törvényt _kell_ hozniuk. Egyébként viszont olyat amilyet akarnak. Mert ők vannak kormányon. Ez a törvény. Aminek a nem-ismerete ugyebár nem mentesít a hatályossága alól.

Wrex 2016.10.04. 15:07:30

@MikeBoy: Én is ezt mondom. Megkérdeztek, nem válaszoltál. Most már hiába pattogsz, senkit nem érdekel.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 15:09:33

@Wrex:
Jaja, kiírok egy népszavazást és, ha a többség szerint értelmetlen a kérdés (nem megy el), akkor majd úgy döntök, ahogy akarok. Tetszik ez a kő-egyszerű kádári logika. A krumplileves elvtársak...

Wrex 2016.10.04. 15:09:35

@pamut: "A magyaroknak joguk és lehetőségük van beinteni"
De nem tették meg. Illetve megtették, de kevesebb mint 10%. A többiek otthon vakarták a seggüket helyette. Amikor lehetőségük lett volna, nem beintettek, hanem legyintettek. Mostmár teljesen mindegy hogy mit integetnek.

Wrex 2016.10.04. 15:14:12

@Muad\\\'Dib: Egészen pontosan ez a helyzet. Ha nem hiszed, olvasgasd a hatályos törvényeket. A kormány úgy dönt ahogy akar. Erre kapott ugyanis felhatalmazást. A népszavazás egy lehetőség ennek megváltoztatására, ugyanis ha az érvényes akkor a kormány nem dönthet úgy ahogy akar. Ha érvényes, akkor úgy _kell_ döntenie ahogy a népszavazás eredménye előírja. Ha egybeesik a kormány akaratával, ha nem.

pamut 2016.10.04. 15:14:44

@Wrex:
Már hogyne tették volna, meg 60% tette.
Pont az volt a beintés hogy nem vettek részt ebben a velejéig hazug és átlátszó színjátékban. Így tettem én is, engem az orbánmaffia nem tud átverni, nagyon sajnálom. És még 60%-ot nem tudott átverni, mind beintettünk.

Ez van, tetszik neked vagy sem, kizárnád vagy sem a magyarok többségét a társadalomból.

Az eredmény pedig csak akkor nem vitatható, ha abban a magyar társadalom többségének egyértelmű és világos akarata mutatkozik meg.

pioneer2016 2016.10.04. 15:14:47

@Wrex:

A távol maradók épp azt akarták, hogy az ilyen értelmetlen, vagy sumák célra felhasználható népszavazás érvénytelen legyen.

pamut 2016.10.04. 15:18:15

@pioneer2016:

"A távol maradók épp azt akarták, hogy az ilyen értelmetlen, vagy sumák célra felhasználható népszavazás érvénytelen legyen."

Pontosan.
Ezért maradtam távol én is.
Dugja fel magának a maffia a hazug, aljas, antikeresztény szavazását.

Wrex 2016.10.04. 15:19:47

@pamut: A törvény egyértelműen fogalmaz. Érvényes népszavazásnál a népszavazás eredményének megfelelően _kell_ cselekednie a kormánynak, érvénytelen népszavazásnál pedig amit akarnak. Ez van, tetszik neked vagy sem, ismered a törvényt vagy sem.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 15:23:29

@Wrex:
Örüljél észlény, itt mind azt mondjuk, hogy I. Viktor azt csinál, amit akar ebben az országban. Neked ez földöntúli boldogság, másnak nem annyira. Csak nem kell többségről hazudozni, mivel a többség szerint ez a kérdés baromság volt. Tessék szépen leírni, hogy I. Viktor úgy döntött, hogy ez lesz és én, mint hű kiskutya mélységesen támogatom.

petivagyok innen 2016.10.04. 15:23:32

Arról kevés helyen olvasni, hogy többek között azért is érvénytelen a népszavazás, mert a kormány (OGY) kizárt legalább fél millió, a szavatzás napján külföldön tartózkodó állapolgárt a szavazásból.

Wrex 2016.10.04. 15:23:47

@pioneer2016: Akik érvénytelen népszavazást akartak, azok elmentek és érvénytelenül szavaztak. Akik nem mentek el, azok tökmindegy hogy mit akartak.

pamut 2016.10.04. 15:23:54

@Wrex: Ennek semmi köze ahhoz amiről eddig volt szó, látványosan félrebeszélésbe menekülsz. Tehát arra amiről szó volt, már nem tudsz mit mondani.

Nem csodálom, mert az egyszerűen TAGADHATATLAN hogy a magyar társadalom az összes magyarból áll nem csak a 40%-ukból. Mint ahogy az is tény, hogy az eredmény akkor nem vitatható, ha abban a magyar társadalom többségének egyértelmű és világos akarata mutatkozik meg.

2016.10.04. 15:26:10

@MikeBoy: "
Gyakorlatilag azt írod, hogy azt csinálnak, amit akarnak, a többi meg kirakat.
Na most ilyet láthatsz pl. Észak-Koreaban is. "

Sokmindent megcsinálhatnak az tény, de Észak-Koreával párhuzamot vonni azért erős csúsztatás. Nem emlékszem például, hogy bárkit is kivégeztek volna azért, mert elaludt Orbán beszéde közben.

pamut 2016.10.04. 15:26:19

@Wrex:
Hazugság, a távol maradás épp úgy az érvénytelen szavazás felé vitt mint az összefirkált szavazólap.

Ennyire fáj az igazság?
Ennyire fáj hogy a magyarok többsége beleszart az aljas hazugságba?
Ennyire fáj hogy nem sikerült a magyarok többségét egy hisztérikusan gyűlölködő sötét masszává zülleszteni?
Ennyire fáj hogy nem sikerült a magyarok többségét lerántani, lehúzni a fideszes szintre?

Wrex 2016.10.04. 15:28:42

@Muad\\\'Dib: Ő van kormányon. Ezért a hatályos törvények szerint ő dönt. Amikor Kurcsány volt kormányon, akkor a hatályos törvények szerint ő döntött. Egyébként az ő uralkodása alatt is volt népszavazás, és ott is le volt szarva a nemszavazók véleménye. És attól hogy ismerem a vonatkozó törvényeket, még nem vagyok fideszes. Csupán próbálom felvilágosítani a hozzád hasonló tudatlan, ámde annál hangosabban hőbörgő hülyegyerekeket.

Wrex 2016.10.04. 15:33:12

@pamut: "nem csak a 40%-ukból"
Ez valóban tagadhatatlan. Mint ahogy az is, hogy a 60% a nemszavazásával kinyilvánította hogy számára mindegy hogy mi történik. Azaz utólag már hiába mondják hogy deígy meg deúgy, senkit nem érdekel.

Muad\\\'Dib 2016.10.04. 15:33:18

@Wrex:
Melyik népszavazásról beszélsz?

2016.10.04. 15:34:25

@pamut: Azért az bájos, hogy mikor a Fidesz kormány legitimációját vitatjátok, akkor azzal jöttök, hogy csak kétmillió ember szavazott rájuk (de az ugyebár érvényes), amikor meg a népszavazásról van szó, akkor pedig az otthon-maradottak szavazata számít győzelemnek (merthogy nem érvényes).

Jó, legyen.... de akkor mit nyekeregsz a kétharmad miatt? Az egy érvényes szavazáson esett meg, ilyen alapon nincs mit reklamálni rajta.

2016.10.04. 15:35:10

@Wrex:

Mérhetetlenül ostoba vagy!

pioneer2016 2016.10.04. 15:38:10

@Wrex:

Akkor megismétlem, a távolmaradás is egyfajta vélemény nyilvánítás. Ez a tények ismeretében sikerült is.
A népszavazás érvényessége tisztán matematikai számításon alapul. Kár összeesküvés elméleteket gyártani.

Wrex 2016.10.04. 15:38:19

@pamut: "a távol maradás épp úgy az érvénytelen szavazás felé vitt"
Ez igaz. Ugyanakkor - pont mivel nincs nyoma papíron - nem lehet eldönteni hogy szándékosan vagy lustaságból vagy nemtörődömségből maradtál távol. Éppen ezért a nemszavazók akaratát demokráciában soha, semmilyen körülmények között nem veszik figyelembe.

pamut 2016.10.04. 15:39:16

@Wrex:
"a 60% a nemszavazásával kinyilvánította hogy számára mindegy hogy mi történik."

Ez hazugság, direkt cél volt az érvénytelenség, én magam is ezért maradtam távol, amúgy sem lettem volna hajlandó legitimálni ezt a hazug, gyűlöletkeltő, uszító, antikresztény színjátékot.

Büszke vagyok a magyarokra, hogy többségük nem hagyta magát lerántani a fideszes szintre.

Wrex 2016.10.04. 15:39:25

@MikeBoy: Látom, tükörbe néztél. Vagy csak kifogytak az érveid.

ogli dzsí 2016.10.04. 15:40:16

nem értitek

a fidesz 2/3ra áll, akkor változtat az alkotmányon, amikor akar

a népszavazás nem jött be

a fidesz most tovább harcol a migrik ellen, ha sikerül jó ha nem a ballib települések megkapják az összes négert akit ideexportálnak

túl rosszul nem jöhet ebből ki orbán, még erősödött is a belföldi támogatottsága

Wrex 2016.10.04. 15:40:57

@pioneer2016: "távolmaradás is egyfajta vélemény nyilvánítás"
Igen. Annak a kinyilvánítása hogy nem érdekel az eredmény, döntsenek helyetted mások.

2016.10.04. 15:41:33

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Észak-Korea kirakat a politikusok hatalma mellett.
Jelenleg amit írtál gyakorlatilag Magyarország is az.
Ebben állt az összehasonlítás. És nem abban, hogy pontosan mit tesznek a politikusok itt és ott.

pamut 2016.10.04. 15:43:04

@Wrex:
A nemszavazók arányát máris figyelembe vették, nem is tehették volna meg hogy ne vegyék figyelembe ugyanis nélkülünk nem lehetett és nem lett érvényes a szavazás, már hivatalosan is beismerték hogy érvénytelen lett. Pont úgy ahogy - sokkal együtt- én is akartam.

Ez volt a cél, sikerült.

Továbbra is azt látom hogy nem bírod elviselni a fájdalmat hogy a magyarok többsége, a többségünk nem hagyta magát hisztérikusan gyűlölködő sötét masszává zülleszteni, fáj neked, hogy nem hagytuk magunkat lerántani, lehúzni a fideszes szintre.

Wrex 2016.10.04. 15:44:05

@pamut: Az lehet hogy _te_ ezért maradtál távol. De az is lehet hogy azért mert egy lusta nemtörődöm barom vagy aki nem emelné ki a seggét a fotelból semmiért. Aki érvénytelenül szavazott, annak az akarata egyértelmű. A tiéd nem, hiába mondod, csak a te szavad rá a bizonyíték. Az pedig lópikulát nem ér semmilyen hivatalos eljárásban, így népszavazásban sem.

2016.10.04. 15:44:28

@Wrex:

Túl sokan vagyunk, lassan észre kellene venni, hogy te mész szembe egyedül az autópályán.

pioneer2016 2016.10.04. 15:46:16

@Wrex:

Könyörgöm, nem az a kérdés ki miért maradt távol. A kérdés az érvényes, vagy érvénytelen népszavazásról szól. Az utóbbi lett. Tök mindegy mi az oka, ennyi erővel mondhatnánk azt is, hogy akik elmentek nemmel szavazni, nem tudták mit cselekszenek. Ugye, hogy vicces a megközelítés?

pamut 2016.10.04. 15:46:20

@Wrex:
Hát az már a trollizmus legalja amikor még azt is jobban akarod tudni hogy én mit miért teszek, és persze azt is jó kis személyeskedésbe oltva :) Mondjuk mit várjon az ember egy fideszestől? :)

A cél elértük: a népszavazás érvénytelen lett. Ezt hivatalosan ki is mondta a választási hatóság. Verheted magad a földhöz örökké, ez akkor is tény.

Az eredmény pedig csak akkor nem vitatható, ha abban a magyar társadalom többségének egyértelmű és világos akarata mutatkozik meg.

Censored Trompf 2016.10.04. 15:49:03

Remek hasonlatok.

Enyhén ront az összképen, hogy az EU szavazás ideján jóval kevesebben szavaztak 3 millió 200 ezer embertől a csatlakozásra, a hitelességeden is ront cseppet hogy ezokból soha nem sírtál a blogokban, de betudjuk ezeket a hibákat, a Gyurcsánynak tett hűségesküdnek.

Ja és úgy látom cenzúrázni is szeretsz, az érvényesség jegyében.
Szabad a pálya.

ogli dzsí 2016.10.04. 15:49:48

orbánnak már orbitálisat kell a köv. 1.5 évben hibáznia hogy ne kapjon megint, egyedül a fidesz 2/3os felhatalmazást

de ez nem valószínü. a valószínü az hogy további robbantások és más multikulti folklór-bcsektől lesz hangos az európai sajtó, a köv. 1.5 évben. minden bcs orbánt fogja erősíteni belföldön és külföldön is

2016.10.04. 15:51:25

@Wrex:

Csak egy dologra reagálok:

"Ez a törvény, szivike. Ha nem ismered, nem én vagyok a hülye. Ők a kormány, tehát törvényeket hozhatnak. Bármikor, bármilyet."

Ez nem igaz!
Csak neked csak ma.
1. Nem a kormány hozza a törvényeket, hanem a parlament.
2. Senki sem hozhat bármilyen törvényt, mert azt az AB megsemmisíti, ha az Alkotmánnyal ellentételes.
3. Még a KE is megvétózhat egy törvényt, ha úgy látja. Ennek is megvan az oka.

De te "JOGÁSZ ZSENI" aztán idefostad ezt a baromságot, amit idéztem tőled. Minek érvek, mikor nincs remény!!??

Wrex 2016.10.04. 15:52:35

@pamut: Továbbra is azt látom hogy nem bírod elviselni a fájdalmat hogy a magyarok többsége egyszerűen lusta, nemtörődöm, beleszari alak, aki hagyja hogy mások döntsenek helyettük. Így most olyan törvényt hoznak amilyet akarnak, és ti, ha összeszarjátok magatokat se tudtok változtatni rajta. Egyféleképpen tudtatok volna: ha elmentetek volna szavazni igennel, vagy érvénytelenül.

Wrex 2016.10.04. 15:53:23

@MikeBoy: Egyél szart! Százmillió légy nem tévedhet!

2016.10.04. 15:55:15

@Wrex:

Itt gondolkodó emberek vannak veled szemben nagyokos.
De hát utána már szétszedtem az "ők a kormány..." baromságodat, szóval sírjál csak...

pioneer2016 2016.10.04. 15:55:30

@Censored Trompf:

Az EU népszavazás idején teljesen más volt a népszavazási szabály. Akkor az törvényes volt.
A mostani szabályozást a Fidesz kreálta, nyilvánvaló céllal. Ebbe a gödörbe esett most bele. Ez is törvényes.

pamut 2016.10.04. 15:56:32

@Wrex:
Szánalmas a próbálkozásod, ami tény az az hogy a népszavazás érvénytelen lett. A tény hogy a többséget nem tudta a maffia kormány belevonni a hazug színjátékba.

Az hogy te nem bírod elviselni hogy a magyarok többsége, a többségünk nem hagyta magát hisztérikusan gyűlölködő sötét masszává zülleszteni, az csak téged minősít.

2016.10.04. 15:56:55

@pioneer2016:

No várj csak, visszamenőleg még... :D

Wrex 2016.10.04. 15:58:01

@MikeBoy: Csak neked csak ma:
1. A kormány de jure valóban nem hozhat törvényt, viszont a jelen parlamenti viszonyok alapján de facto hoz: benyújt egy törvényjavaslatot amit a fideszes képviselők megszavaznak, akármennyire is ágál az ellenzék.
2. Az AB-ban jórészt fideszes kötődésű tagok vannak, annak esélye hogy megtorpedózzanak egy fideszes törvényt, finoman fogalmazva elég alacsony.
3. Áder amint megvétóz egy fideszes törvényt? Ez most komoly???

pamut 2016.10.04. 15:58:35

A legfontosabb számomra ez:
Drága magyar honfitársaim, BÜSZKE VAGYOK RÁTOK!

Nem hagytátok magatokat lezülleszteni a fideszes szintre!
Ez óriási siker.

1,5 év uszítás ellenére.
1,5 év hazudozás ellenére.
1,5 év anti-keresztény izgatás ellenére.
1,5 év félelemkeltés ellenére.
1,5 év gyűlöletkeltés ellenére.
1,5 év totális, egyoldalú pártpropaganda ellenére.
1,5 év göbbelszi pszicho-terror ellenére.

Többségeteket NEM tudták megőrjíteni, bevonni a gyűlölködésbe, az acsarkodásba, az tömegpszichózisba.

Többségetek megőrizte józan eszét és szívét, megmaradt embernek, nem vett részt a sunyi, hazug kutyakomédiában, a gyűlölet-népszavazásban.

Köszönöm magyarok, szép volt, nagyon büszke vagyok rátok! :)

Wrex 2016.10.04. 16:00:54

@pamut: Szánalmas a próbálkozásod, ami tény az az hogy a véleménnyel rendelkezők több mint 90%-a nem akarja a migriket. Az hogy te nem bírod elviselni hogy 10:1-re lemostak a pályáról, és hisztérikusan próbálod a párezer tudatosan távolmaradót összemosni a sokmillió lusta trógerrel, az csak téged minősít.

Wrex 2016.10.04. 16:02:44

@MikeBoy: "Itt gondolkodó emberek vannak veled szemben"
Azt látom XDXDXD

2016.10.04. 16:03:14

@Wrex:

Ember!
Te hülye vagy vagy hülye vagy? :D

"Az AB-ban jórészt fideszes kötődésű tagok vannak, annak esélye hogy megtorpedózzanak egy fideszes törvényt, finoman fogalmazva elég alacsony."

Komolyan mondom, ezt ki kellene rakni egy plakátra.
Ekkor faszt, mint te.

Te az egyik oldalon törvényekről beszélsz,idézlek:
"Ez a törvény, szivike. Ha nem ismered, nem én vagyok a hülye."
Tehát szerinted a törvények szellemében élünk, majd
nyíltan kijelented, hogy az AB az egyik legfontosabb JOGI SZERVEZET
"annak esélye hogy megtorpedózzanak egy fideszes törvényt, finoman fogalmazva elég alacsony."
nem a törvények szerint hoz döntést.

Ilyen önszopást azért ritkán látni ember! :DDDDDD

pamut 2016.10.04. 16:03:49

@Wrex:
LOL? komolyan végleg lesüllyedtél az utánozó majom szintjére? :D És még csak nem is szégyelled magad ugye? :D Komolyan, ennyi vagy, hogy mint egy pisis visszamondod a másik szövegét tükrözve? :D Fogadok még büszke is vagy rá ! :D Ja és az hogy közben még a látszat szintjén sem reagálsz csal félrebeszélsz, az is azt bizonyítja hogy nincs válaszod :)

Na gyeünk, utánozz le megint engem mint egy kis hülye dedó, ha neked ez felfér az orcádra... :D

pamut 2016.10.04. 16:05:12

@MikeBoy:
csak egy fideszes troll, nem kell komolyan venni :)

szegények most teljesen ki vannak bukva hogy 1,5 évnyi iszonyatos erőfeszítéseik, uszításuk ellenére sem tudták a magyarok többségét lerántani a saját szintjükre....

pioneer2016 2016.10.04. 16:05:26

@Wrex:

Akkor azt kérdem én, minek dobtunk ki 15-20 milliárd forintot erre, ha akkor hoznak, vagy módosítanak törvényt, amikor akarnak.
Azért mert nyilvánvalóan nem erre kellettünk volna, hanem valami nagyon aljas célra használták volna föl az érvényes népszavazást. Az idő majd minket igazol.

2016.10.04. 16:06:39

@Wrex:

Mit látsz?
Nézd már meg mit írtál le te barom!
Az AB a jogrendszer szinte csúcsán áll, a legtisztességesebb és legjobb tudású jogászok vannak benne.
Esküt tesznek és te azzal vádolod őket, hogy megszegik esküjüket.
Ki a faszom vagy Te, hogy ilyen embereket így vádolsz meg?
Macskajancsi,ki a tököm ül ott? :DDDD

pamut 2016.10.04. 16:07:13

@torró: ja persze :D kurucinfó, hídfő, honnan van? :D
ha hazugsággal rágalmazol legalább a látszat kedvéért tegyél úgy mintha legalább egy félmondatomat megpróbálnád cáfolni. ne légy már ennyire komolytalan...

Wrex 2016.10.04. 16:07:21

@pioneer2016: "A kérdés az érvényes, vagy érvénytelen népszavazásról szól."
Valóban. Ha érvényes lett volna, az eredménynek megfelelő törvényt _kell_ hoznia a (fideszes többségű) parlamentnek (és nem a kormánynak, ld. Mikeboy vonatkozó hsz-át). Így, hogy nem lett érvényes, olyan törvényt hozhatnak amilyet akarnak.

2016.10.04. 16:07:58

@pamut:

Tudom, de akkor is... :)

Wrex 2016.10.04. 16:09:58

@pioneer2016: Pl.:
1. Fél évig erről ment a duma, és még egy jó darabig erről is fog, nem pedig a fidesz mutyijairól.
2. A fideszhaverok szépen beálltak az ablak alá és elkapkodták azt a 15-20 mrd forintot.

"nagyon aljas célra használták volna föl"
Már felhasználták.

pamut 2016.10.04. 16:11:31

Az egyik legfontosabb tanulság:

"A luxemburgi külügyminiszter szerint a magyarok európaiabbak kormányuknál"

Wrex 2016.10.04. 16:12:59

@MikeBoy: "Az AB a jogrendszer szinte csúcsán áll, a legtisztességesebb és legjobb tudású jogászok vannak benne."
Erre csak egy szóval tudok válaszolni: muhaha.

"Ki a faszom vagy Te, hogy ilyen embereket így vádolsz meg?"
Na nédd már, véded a fideszt? Hová jut így az ország?

pioneer2016 2016.10.04. 16:14:12

@Wrex:

Igen. A népszavazás eredménytelensége miatt, a társadalom többsége nem hatalmazta föl semmire a kormányt.
Ennek ellenére mégis módosítani akarják az alaptörvényt.
Tehát tök mindegy a népszavazás eredménye.
A szemét dolgukhoz nem asszisztáltam.

2016.10.04. 16:16:05

@Wrex:

Marad a mellébeszélés mi?
Na húzz innen és tanulj, hogy ne kelljen WC-t pucolnod te segg!

Wrex 2016.10.04. 16:22:24

@pioneer2016: "A szemét dolgukhoz nem asszisztáltam."
1. Ha te és az a 60% seggvakarás helyett érvénytelenül szavaz, akkor Orbán a sokszorosát szívta volna, ui. akkor írásos bizonyíték (és nem ígéret :) ) lett volna arra hogy az ország többsége hülyeségnek tartotta a kérdést. Ebben az esetben kétszer is meggondolta volna hogy hozzon-e ilyen törvényt.
2. Ha te és az a 60% seggvakarás helyett igennel szavaz, akkor Orbán szimplán nem hozhatott volna ilyen törvényt.

Vagyis a távolmaradásoddal te és az a 60% egészen pontosan ahhoz asszisztált, hogy Orbán azt tehessen ez ügyben amit akar.

Wrex 2016.10.04. 16:25:43

@MikeBoy: Látom te nem tudod/nem emlékszel rá hogy annó mekkora balhé volt először az AB tagok kinevezéséről szóló törvény fideszes módosításával, aztán meg az AB tagok gyakorlatilag fidesz általi kinevezésével kapcsolatban. Ezután az hogy te küldesz tanulni, minimum röhejes.

ogli dzsí 2016.10.04. 16:30:19

@Wrex: de már nincs belőle balhé.

Különben is most úgy néz ki hogy 2010-2022ben már biztosított a fidesz kormányzás, valszeg végig 2/3dal.

Mennyi kinevezési ideje is van egy alkbírónak? Mind fideszes lesz, ez természetes.

pioneer2016 2016.10.04. 16:40:53

@Wrex:
A törvényt mindenképpen meghozták volna. Számomra a távolmaradás tűnt biztosabbnak és ez be is jött.

no successful 2016.10.04. 16:45:55

Mi van ?

Ha egy szavazáson 40 %-os a részvétel, de annak 98%-a nemmel szavaz, az azt jelenti, hogy a maradék 60% igennel szavazna ?
A híddal példálózva talán helyesebb, ha úgy mondjuk, hogy a híd teljesen megépült, de nem olyan széles, mint eredetileg tervezték, mert az építők egy része lusta volt.
Lusták az emberek na.
Vasárnap nem hajlandóak megemelni a seggüket.

egyébként meg, ha az unió mégis kikényszerítené itt a migrik elhelyezését, nyilván azokat a településeket és pesti kerületeket jelölném erre a célra ki, amelyekben a legkisebb volt a részvétel, hiszen itt a legbefogadóbbak az emberek nem ?

Ma Baker 2016.10.04. 16:47:07

"de figyelmen kívül lehet hagyni, ha 5 millió ember nem támogat valamit."

Már a második mondatodban hazudsz. 5 millió ember nem nem támogatott valamit, hanem akkor sem menne el szavazni, ha arról szólna egy népszavazás, hogy Kim Dzsong Un legyen-e az új magyar miniszterelnök vagy sem.
Akik beintettek és azért nem mentek el szavazni, jó, ha vannak pár százezren. És ezzel ki is merült a ballibek támogatottsága. De még ezek közül is a többség soha nem szavazott volna igennel erre a kérdésre. Márpedig valójában az önmagát demokratikusnak mondó, ám demokratikus szavazásról távolmaradást támogató ellenzék az igen-t támogatta. Csak helyesen megérezte, hogy az igenért kampányolni öngyilkosság.
Így tehát még a néhány szándékosan nemszavazó nagyrésze is baromságnak tartja az állításodat.

ZX 2016.10.04. 16:48:50

@Wrex: Előre eldöntötték, hogy a törvényt mindenképpen meghozzák. Úgy döntöttem nem baszom el a vasárnapom értelmetlen hülyeségekre. A kérdésnek meg annyi értelme volt, mintha megkérdezték volna. " Akarje Ön, hogy honaptól az ég kék legyen?"

szabadság elvtársak! 2016.10.04. 16:52:10

Ja és nincs szólás szabadság!

pamut 2016.10.04. 16:55:34

@szabadság elvtársak!:
de, van szólásszabadság, csak a szabad sajtót kell olvasni (még van pár...), nem a cenzúrázott fideszsajtót.

comment.blog.hu/2016/10/03/a_legbetiltottabb_szo_ma_reggel_az_ervenytelen

"egész pályás kommunikációs hadjárat indult az érvénytelen szó ellen. Ez lett ma a legbetiltottabb szó a kormányközeli médiában. Tippeljen, hányszor szerepel a címlapon ez a szó a választási eredményekkel egyébként foglalkozó oldalakon, aztán az eredményt szorozza meg nullával!"

ursus artos 2016.10.04. 16:55:49

"de figyelmen kívül lehet hagyni, ha 5 millió ember nem támogat valamit."
A predikátum téves.
Nem tudjuk, hogy az 5 millió ember mit vagy kit támogat vagy nem. Innentől kezdve a poszt értelmetlen.

pioneer2016 2016.10.04. 17:07:38

@ursus artos:

A népszavazás érvénytelen! Normális, demokratikus országokban ezt nem vonják kétségbe. Ezért aztán ebből semmilyen következtetést nem volna szabad levonni.
A számokon lehet lovagolni, de az egyenlőség jel után az jön ki, hogy érvénytelen.

ogli dzsí 2016.10.04. 17:08:54

5 millió nem támogatott vmit, mi?

szóval szerinted orbán olyan hülye, hogy 5 millió választóval megy szembe 3 ellenében, mi? meg akar bukni 1,5 év múlva, a mai biztos nyerő helyzetből, mi?

mer orbán pont ilyen. mer ő a legsikertelenebb magyar miniszterelnök, ellenben a baller ellenzéke, arról annyit kell tudni bármit mond az ellenkezője az igaz

ogli dzsí 2016.10.04. 17:09:44

@pioneer2016: senki nem vitatta az érvénytelenséget

Wrex 2016.10.04. 17:10:29

@pioneer2016: "A törvényt mindenképpen meghozták volna."
Ha az igenek vagy az érvénytelen szavazatok vannak többségben, akkor nem hozták volna meg. De a migránssimizők pontosan tudták hogy elkenik a szájukat és nem kicsit. Ezért aztán előálltak ezzel a bojkottálás dumával, hogy aztán a lusta trógerekre is mint önérzetes bojkottálókra lehessen mutogatni, és hazudozni hogy ők nyertek. Nyertek a lófakszot. Ha Orbán kevésbé lett volna pökhendi és nem csinál személyes ügyet az eredményességből, akkor a simizők még ennyit sem tudtak volna felmutatni.

hümhüm 2016.10.04. 17:12:36

A posztban olvasható példák, mint afféle leegyszerűsítő példák, nem igazán jók.
Vegyük a hidas példázatot. Az a valóságot jobban közelítő szövegezésben így kellene, hogy legyen:
A Duna két partját már egy 250 méteres híddal össze lehet kötni, de a megrendelő 500 métereset akar. A kivitelező csak egy 410 m-est tud megépíteni. Te átmennél rajta?
Vagy a koncertes példa:
A 10000 fős csarnokba a szervező be tud csődíteni 5001 nézőt, ezért a Rolling Stones elvállalja a fellépést. Ám kiderül, hogy a zenekarra csak 2501 néző figyel, a többi mobilozik,tabletezik, más zenét hallgat, dumál, oda sem figyel.
Másnap a Pink Floyd koncertjére csak 4380 nézőt tudnak beszervezni, ám ezek 95%-a feszülten figyel, élvezi a zenét, tapsol, szóval igazi közönség.
Melyik zenekar lesz elégedettebb a koncerttel?

Szóval alapvetően az a gond, hogy a népszavazásról szóló törvényi szabályozás igen gondatlan. Lehetővé teszi, hogy a szavazásra jogosultak 25%-a+1 fő érvényes és eredményes szavazás révén kötelező erejű döntést hozzon (ha a szavazásra jogosultak 50%-a + 1 érvényesen szavaz), ugyanakkor teljesen méltánytalan anomália révén lehetővé teszi, hogy a szavazásra jogosultak 50%-a (amely létszámban az előző tömeg kétszerese) ne tudjon érvényes döntést hozni (ha a részvétel csak 50%-os)
EZ így nonszensz, nagy marhaság, méltánytalan.
Ezt mindenképpen érdemes lenne korrigálnia a törvényhozásnak vagy egy érvényességi küszöbfüggvénnyel, amely résztvevők és az egyirányba szavazók számától függ, vagy valami más módon.

pamut 2016.10.04. 17:13:08

Egyébként tényleg döbbenetes milyen kommunista cenzúra lépett hatályba vasárnap este, egyszerre, vezényszóra a komplett fideszes hazugságsajtóban.

simán hazudnak az olvasóiknak, nézőiknek, hallgatóiknak. pont mint Kádár János idején.
simán cenzúrázzák ami nekik nem tetszik vagy nem illik bele a hazugságaikba.

van még hová süllyedniük?

Wrex 2016.10.04. 17:15:28

@ZX: "Úgy döntöttem nem baszom el a vasárnapom értelmetlen hülyeségekre."
Tehát úgy döntöttél hogy mások döntsenek helyetted. Ehhez jogod van. Viszont akkor utólag már ne hisztizz hogy azok a mások ténylegesen döntenek is, helyetted.

Mellesleg népszavazás, azaz a nép megkérdezése nem túl sűrűn van. Ezért ha mégis megteszik, még ha hátsó szándékkal is, akkor igenis el kell menni, és szavazni. Akár érvénytelenül is, mert azzal is kifejezed a véleményedet. Ha szerinted egy szavazás "értelmetlen hülyeség", azzal azt éred el, hogy azok fognak dönteni rólad is, akik szerint nem az.

Wrex 2016.10.04. 17:19:07

@pamut: "simán hazudnak az olvasóiknak"
Csodálkozol? A migránssimiző médiák meg azt hazudták hogy ők nyertek. Ezért kell a tájékozottsághoz mindkét oldali médiából szemezgetni, semleges ugyanis nem nagyon van.

pamut 2016.10.04. 17:23:32

@Wrex:
:)

rólad mindjárt gondoltam hogy a kommunista bolsi fidesz-cenzúra mellé állsz valami röhejes kamu ürüggyel, te pont ennyire tartod magad :)

pioneer2016 2016.10.04. 17:30:04

@Wrex:

Ha már ezt azt, meg mindent figyelembe veszünk,azt a tényt azért nem szabadna figyelmen kívül hagyni, hogy sok szavazó azért vett rész a szavazáson, mert így, vagy úgy megfenyegették, megfélemlítették, kényszerítették, vagy megzsarolták.
Ez látszik is, hiszen a kisebb falvakban, településeken volt nagyobb részvétel. Míg a fővárosban és nagyobb városokban elmaradt az átlagtól. Nyilván azért mert a nagyvárosi embereknél nem hatott a fentebb említett módszerek egyike sem.

Szabó Emma 2016.10.04. 17:32:17

Kár eröltetni, hogy az 5 millió részvételt elutasító az akár támogathatja is Orbánt, meg, hogy nem tudjuk a szándékukat. Annyira tudjuk mint az igennel, meg a nemmel szavazókét.
Ezt biztos nehéz felfogni, de a népzavazás pozitív aktus. Azaz a kérdést lehet támogatni (most NEM), elutasítani (most IGEN), vagy megtagadni a támogatást (érvénytelen, távolmaradás). Tehát teljesen jogos a felvetés, hogy Orbán annyira hülye-e, hogy amikor megsimogat 3 millió embert, és belerúg 5 millióba, akkor megbuggyant-e. A válasz már a népszavazás levezényléséből is látható, hogy igen. A miniszterelnök egy ostoba fajankó. A slepje még nála is rosszabb.
Persze különböző okok miatt az 5 millió nem 5, de a 3 millió sem három. A lényeg, hogy látványosan rúgdos a támogatóinál nagyobb tömeget. Nem lesz szegénynek jó vége.

Wrex 2016.10.04. 17:47:53

@pioneer2016: Ad1: semmilyen cenzúra mellé nem állok, sőt. Csupán felhívtam becses figyelmedet hogy a cenzúrázás és hazudozás nem korlátozódik a fideszpárti médiára. Olyannyira nem, hogy a legdurvább cenzúrázásokkal épp az ún "demokráciapárti", "náciellenes", stb. blogokon szoktam találkozni.
Ad2: Tehát miután feltételezed hogy a 60% nemszavazó mind tudatosan maradt otthon (pedig nem), azzal a lendülettel feltételezed hogy a szavazókat kényszerítették (szintén nem), ráadásul mindkét feltételezést tényként állítod be. Kicsit se érzed cinkesnek hogy ezután még te titulálsz hazugságsajtónak bármit is? (No nem mintha ne lenne épp elég ferdítés, csúsztatás, elhallgatás, stb. gyakorlatilag bármelyik újságban, nade azért mégis...)

Wrex 2016.10.04. 17:53:50

@Szabó Emma: "látványosan rúgdos a támogatóinál nagyobb tömeget"
Az a nagyobb tömeg láthatóan szarik rá. Így addig rugdossa amíg hagyják. És az eddigi tapasztalat azt mutatja hogy sokáig fogják még hagyni.

"Nem lesz szegénynek jó vége."
Talán egyszer. De ha az idióta "demokratikus ellenzék" így folytatja, az elkövetkező 2-3 választáson is lazán meglesz a fidesztöbbség, addig pedig ez marad a wishful thinking szintjén.

ogli dzsí 2016.10.04. 18:41:37

@Szabó Emma: 'Tehát teljesen jogos a felvetés, hogy Orbán annyira hülye-e, hogy amikor megsimogat 3 millió embert, és belerúg 5 millióba, akkor megbuggyant-e. A válasz már a népszavazás levezényléséből is látható, hogy igen. A miniszterelnök egy ostoba fajankó. A slepje még nála is rosszabb.'

Hogy stílszerü legyek, mesevilágban éltek.

Amúgy www.origo.hu/itthon/20161004-a-fuggetlenek-es-a-fidesz-nyerte-a-hetvegi-idokozi-valasztasokat.html

'A Nézőpont Intézet mérései szerint a listás eredményeket nézve a kormánypártok 49 százalékon állnak, míg a Jobbik 20, az MSZP 10, a DK 7, az Együtt 2, a PM és a Liberálisok 1-1, az LMP mindössze 4, a Kétfarkú Kutya Párt pedig 1 százalékon.

Ebből az következik, hogy ha vasárnap tartanák a választásokat,
a kormánypártok újból kétharmados többséget szereznének '

muhaha
süti beállítások módosítása